۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

کشته و زخمی شدن دادستان زاهدان و همراهانش در یک درگیری مسلحانه



بنابه گزارشات ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » طی یک درگیری در استان سیستان و بلوچستان دادستان انقلاب زاهدان و تعدادی از همراهان وی کشته و زخمی شدن.
گزارش ارسالی حاکی از آن است که بعد ظهر پنجشنبه ۱۶ خرداد ماه ماشین حامل  محمد مرزیه دادستان زاهدان و تعدادی از محافظین و همراهانش در یکی از خیابانهای زاهدان مورد هجوم مسلحانه قرار گرفت که باعث  کشته و زخمی شدن تعدادی از محافظین و همراهان  وی شد. محمد مرزیه ازچند ناحیه و از جمله ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته است وبه بیمارستان خاتم زاهدان منتقل شد حداقل یکی از محافظین وی در دم کشته شدند وی یکی از نیروهای بلند پایه وزارت اطلاعات که همراه وی بودند زخمی شد
لازم به یاد آوری است محمد مرزیه دادستان انقلاب زاهدان یکی از عناصر سرکوب خونین مردم در استان سیستان و بلوچستان می باشد. بدستور وی یورشهای وحشیانه دستگیریهای گسترده بخصوص دستگیرهای هموطنان  اهل سنت،تقاضای حکم ضدبشری اعدام برای آنها، حبسهای طولانی مدت ، حضور و دادن دستور اجرای حکم اعدام تعداد زیادی از هموطنانمان در استان سیستان و بلوچستان و صدها مورد سرکوب دیگر بوده است.
پس از حمله به یکی از سرکوبگران استان سیستان و بلوچستان خطر جدی انتقام گیرانه اعدام جان زندانیان سیاسی بلوچ که بیش از ۱۲ نفر می باشند تهدید می کند.معمولا وزارت اطلاعات ولی فقیه برای انتقام گیری و ایجاد فضای رعب و وحشت دست به اعدام زندانیان سیاسی بی دفاع در زندان می زند.
بازجویان وزارت اطلاعات از اکثر زندانیان سیاسی محکوم به اعدام با بکار بردن  شکنجه های وحشیانه اقدام به گرفتن مصاحبه تلویزیونی علیه خودشان نموده است که معمولا پس از اجرای حکم اعدام جنایتکارانه برای توجیه عمل ضد بشری خودش اقدام به پخش آن می نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسب به خطر جدی که جان زندانیان سیاسی بلوچ را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندها  را به  دادگاه های بین المللی کیفری است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران
۱۹  خرداد ۹۲ برابر با ۹  ژوئن ۲۰۱۳



info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: