۱۳۹۲ تیر ۶, پنجشنبه

نقدی بر مصاحبه رئیس قوه قضاییه صادق لاریجانی ( مصاحبه ۱|۴|۹۲)


 
دست نوشته ای از زندانی سیاسی معلم بازنشسته  محمد امین آگوشی که جهت انتشار و اطلاع عموم در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن دست نوشته به قرار زیر می باشد
۱-ـ در خصوص نقض حقوق بشر در زندانهای کشور حرفی برای گفتن نداشت
۲ـ گزارشگر حقوق بشر آقای احمد شهید امسال چندین بار رژیم را به دلیل نقض مکرر حقوق بشر محکوم کرده است .در جواب مجری برنامه به طور شفاف جوابی برای گفتن نداشت و حتی علت محکوم شدن رژیم را نتوانست توجیه کند .
۳ـ در خصوص قاچاقچیان مواد مخدر این نکته لازم است برخورد قانونی با قاچاقچیان و وارد کنندگان و مافیای آن کسی مخالف نبوده و نیست اما در کشور ما افراد زیادی بنا بر دادرسی ناعادلانه و تحت عنوان مواد مخدر اعدام شده اند که حتی نقشی در آن نداشته اند. قبلا مواردی اعلام شده است عوامل اصلی قاچاق مواد مخدر یا فراری یا اصلا به دام قانونی نیفتاده اند و افرادی بیگناه ناخودآگاه در این رابطه به دار کشیده شده اند.
۴ـ در سخنان رئیس قوه قضاییه گفته شد در ایران ستادی به عنوان حقوق بشر وجود دارد؟! آیا تا به حال این ستاد از حقوق شهروندان ایرانی دفاع کرده است ؟ اگر ما می دانستیم در کشورمان جایگاهی وجود دارد تا نقض حقوق ما زندانیان مورد رسیدگی قرار گیرد مجبور نبودیم  حقوق بشر و سایر مجامع بین المللی را در جریان مشکلات خود قرار دهیم.
۵ـ با آمدن رئیس قوه قضاییه ماده ۱۸ تحت عنوان اعاده دادرسی مدتی به باد فراموشی رفته است  و چون افراد و آراء زیادی وجود داشتند که در مرحله اجرای ماده ۱۸ آراء قطعی دادگاهها به دلیل عدم ...شرعی ، قانون نقض شده و در شعبه هم عرض محکومین از زندان نجات پیدا کرده اند.
۶ـ نگارنده که در دادگاه نظامی محکوم به اعدام شده بودم و در دیوان عالی کشور حکم ما مورد تایید قطعی گردیده بود بنا به دلیل مغایرت با شرع و قانون حکم بنده نقض و در دادگاه هم عرض از اعدام نجات پیدا کردم و به ۱۰ سال تبعید به زندان زاهدان محکوم شده ام. یعنی اگر این ماده جلویش گرفته می شد افراد بیگناهی مثل ما به جوخه های اعدام سپرده می شدیم این خودش نقض حقوق شهروندی و نقض قانون است .البته اگر رأی دیوان عالی کشور هم برای ما صادر می شد ما در داگاه هم عرض باید تبرئه می شدیم
۷ـ از روی علم خود و بدون دلیل آرای سنگین را صادر کردند(قاضیهای منصوب در دادگاه های انقلاب ) آیا با عدالت همخوانی دارد ؟
۸ـ در سخنان رئیس قوه قضاییه به عدالت حضرت علی در خصوص قضاوت اشاره شد حضرت علی در خصوص عدالت قضایی و قضاوت خطاب به مالک اشتر فرمود برای عدالت و قضاوت ۳ شرط  را بیان فرموده حال آیا قضات شما وجدانا دارای این شرایط بوده و هستند ؟
۹ـ نظر به اینکه به قول رئیس قوه قضاییه مردم در انتخابات حماسه آفریدند و دولت جدید شعار وحدت ملی سر داده و با آنکه ایران آمار زندانیانش از هر کشوری بالاتر  است چرا از عفو عمومی سخنی به میان نیامد. چرا و برای چه ؟
۱۰ـ چرا از زندانیان سیاسی که به تهمت های ناروا در زندان بسر می برند و در دادرسی های ناعادلانه و تحت فشارهای امنیتی به حبس های طولانی و طویل المدت محکوم شده اند حرفی به میان نیامد.
۱۱ـ از کمیساریای عالی حقوق بشر و سازمان ملل و مدافعین حقوق بشر خواستارم به جدی نقض حقوق بشر را کما فی السابق محکوم نموده و موجبات آزادی هر چه سریعتر زندانیان سیاسی را در سرلوحه کار خود قرار دهند .
محمد امین اگوشی
۲ تیر ۱۳۹۲
زندان مرکزی زاهدان


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: