۱۳۸۷ شهریور ۱۸, دوشنبه

پاسخ به گزارشات کذب و دروغین سلیمانی مدیر کل زندانهای استان تهران



روزنامه حمایت ارکان سازمان زندانها در شماره 1493 روز چهارشنبه 13 شهریور ماه 1387 مطالبی را به نقل از مدیر کل زندانهای استان تهران منتشر نموده که اهم مطالب آن عبارت است از :

1 زندانیان در داخل حسینیه بندها برنامه های قرآنی دارند.

2. در طول ماه مبارک رمضان یک ریال از هزینه های برگزاری مراسم افطاری و سحر از زندانیان گرفته نمی شود.

3. وضعیت بهداشتی زندانها از خیلی از جاهای جامعه جلوتر است ؟؟!!

4. در بحث بهداشت و درمان دارای ایزو هستیم !!

5 هر هفته 5 وعده گوشت و 2 وعده تن ماهی به هر یک از زندانیان داده می شود؟؟!!

این موضوع مرا بر آن داشت که از یک سو جهت تنویر اذهان عمومی و از سوی دیگر بیان حقایق و واقعیات موجود در زندان و نیز جلوگیری از نهادینه شدن گزارشات کذب و دروغین وضعیت موجود در 5 مورد فوق توسط وی را به اختصار توضیح دهیم. تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

1. محلی که ایشان تحت عنوان حسینیه ذگر نموده و آنرا محل برگزاری برنامه های قرآنی میداند در واقع تبعیدگاه هر بند است که مملو از زندانیان است که به دلیل عدم وجود مکانی برای خوابیدن در آنجا نگهداری می گردند و سرشار است از انواع حشرات موذی همچون شپش و ساک که تنها نام حسینیه را یدک می کشد و فقط موجب شرمندگی و خجالت است و از برنامه های قرآنی در آنجا هیچ خبری نیست.

2. جای تعجب است که برای عدس و لوبیا و ماش و سیب زمینی و سویا و امثال آن که حتی قابل مصرف و خوردن نیست و حتی یک تکه گوشت نیز در آنها یافت نمی شود یک ریال هم نمی گیرند گویا بایستی بابت جیره غذایی فاقد استانداردهای لازم و عاری از هرگونه سبزیجات و گوشت وسایر مواد غذایی مورد نیاز پول نیز دریافت نمایند و این لطفی که در این ماه شامل حال زندانیان گردیده است. ایشان اظهار داشته که هفته ای 5 نوبت گوشت و 2 بار هم تن ماهی به هر یک از زندانیان داده می شود. در حالیکه حداقل حدود 2 سال است حتی یکبار هم تن ماهی توزیع نگشته و گوشت نیز در وعده های غذایی جایی ندارد. احتمالا ایشان غذای پرسنل زندانها را ذکر نموده است که هفته ای چند نوبت کباب و غذاهای مشابه را در برنامه های غذایشان دارند و یا غذای منزل خود را با غذای زندان اشتباه گرفته است؟؟!!

3. اما در خصوص وضعیت بهداشتی زندان باید گفت که اگر فقدان حمام و دستشویی و توالت مناسب و بهداشتی ،وجود انواع حشرات موزی ،حضور بیماران پر خطر و دارای بیماریهای واگیر دار همچون هپاتیت و ...،عدم وجود دارو و درمان و پزشک و نداشتن آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بیماری های حاصل از آن و بسیاری دیگر از نارسائیهای بهداشتی که ذگر آن مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد. و میزان مرک و میر زندان (رجائی شهر) نمونه ای از وضعیت بهداشتی و استاندارد بالای آن است از خیلی از جاهای جامعه جلوتر می باشد باید به حال جامعه و مسئولان بهداشتی کشور تاسف خورد و گریه کرد که مدیر کل زندانهای استان تهران وضعیت اسف بار زندانها را از جامعه جلوتر و بهتر می داند احتمال قوی آن است که مدیر کل فوق در جاهای زندگی کرده و می نماید که این وضعیت نسبتا به آنها محدودتر و ایده ال تر است و حتی آنرا خیلی بهتر از بیرون از زندانها می داند.

وضعیت نابسامان بهداشتی زندانها خود موجب شیوع بیماریهای فراوانی گشته و می گردد که قطعا دلیل بارزی بر داشتن استانداردهای جهانی ایزو می باشد؟؟!! هر چند باید بدانیم که گویا مدیر کل مذگور هنوز نمی داند که اصولا که این استاندارد چیست و داشتن آن گواه بر چه چیزی است.

دکتر مصطفی علوی جدایی

13 شهریور 1387

انتشار از:

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: