۱۳۸۷ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

دستگیری 2 عضو یک خانواده زندانی سیاسی







بنابه گزارشات رسیده از گلپایگان روز سه شنبه 26 شهریور ماه خانم ها هما نیکبخت و نسرین نیک بخت با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به اداره اطلاعات گلپایگان منتقل شدند.

خانم هما نیکبخت دانشجوی دانشگاه شهر کرد و خواهر ایشان نسرین نیکبخت روز سه شنبه با یورش مامورین وزارت اطلاعات که توسط فردی بنام بدخواهی معاون اداره اطلاعات، آنها را فرماندهی می کرد دستگیر و به اداره اطلاعات گلپایگان منتقل شدند. آنها ساعتها مورد بازجوئی ،اهانت و تهدید بدخواهی قرار داشتند. وقتی که خانم نیکبخت علت دستگیری خود را از بدخواهی خواستار شد.بدخواهی در جواب آنها گفت:اقدام علیه امنیت ملی ،ما اینها را پرونده می کنیم و احتمال دارد در آینده به دادگاه احضار خواهید شد. بدخواهی در ادامه تهدیداتش به خانم نیکبخت گفت : رفتن به دانشگاه را فراموش کن. آنها بعد از چندین ساعت بازجوئی و بدرفتاری آزاد شدند.ولی هنوز هم از علت دستگیری خود مطلع نیستند. بدخواهی در دستگیری،بازداشت و شکنجه این خانواده و سرکوب مردم گلپایگان نقش مستقیم دارد. خانم ها هما و نسرین نیکبخت خواهران زندانی سیاسی محمد نیکبخت می باشند.

از طرفی دیگر فشارها ،تهدیدات و اذیت و آزار علیه آقای محمد نیکبخت زندانی سیاسی در زندان مرکزی اصفهان به نحو بی سابقه ای شدت یافته . فردی بنام عباس گرجی معاون حفاظت و اطلاعات زندان ورئیس بند 3 از زندانیان عادی و خطرناک این بند خواسته که به آقای نیکبخت با تیزی حمله وار شوند و او را طوری مضروب کنند که به بیمارستان منتقل گردد و در صورت موفق بودن احکام آنها تقلیل خواهد یافت وبه آنها مرخصی داده خواهد شد.

آقای نیکبخت به دستور هاشمی رئیس فعلی زندان و عباس گرجی از بند 2 به بند 3 منتقل گردید این بند محل نگهداری قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر می باشند و دارای شرایطی طاقت فرسا و غیر انسانی است.در این بند که چندین برابر ظرفیتش، زندانی جا داده اند و زندانیان بدلیل کمبود جا مجبورند که در راهروهای سرویسها و راه پله ها استراحت کنند.زندانیان این بند اکثرا مبتلا به بیماریها واگیر دار هستند.

هاشمی رئیس زندان،مهاجر از مدیران زندان و عباس گرجی از وارد کنندگان مواد مخدر به صورت انبوه در زندان هستند.آنها با تشکیل باندهای مافیای در بندهای مختلف مواد مخدر را در اختیار زندانیان قرار میدهند.هاشمی،مهاجر وعباس گرجی با تشدید فشار علیه زندانیان که اکثرا جوانانی هستند در سنینی بین 19 تا 35 سال به سمت مصرف مواد مخدر و اعتیاد سوق میدهند.

عباس گرجی و مهاجر از شکنجه گران شناخته شده زندان اصفهان می باشند و در اثر شکنجه های این افراد تا بحال جندین نفر دچار نقص عضو شده اند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دستگیری،بازجویی و بدرفتاری با خانواده های زندانیان سیاسی و تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری برای پایان دادن به این جنایت ها علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها استمداد می طلبد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

27 شهریور 1387 برابر با 17 سپتامبر 2008

شرایط زندانی سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: