۱۳۸۷ مهر ۳, چهارشنبه

اعتصاب و اعتراضات گسترده در 2 واحد کارگری شوش



بنابه گزارشات رسیده از کارخانه نیشکر هفت تپه،کارگران در دومین روز اعتصاب خود در محوطه صنعتی شرکت مقابل دفتر مدیریت تجمع نمودند.

کارگران از ساعت 07:30 صبح امروز 4 مهر ماه در مقلبل دفتر مدیریت شرکت تجمع نمودند.تعداد کارگرانی که در جلوی این دفتر متحصن هستند تا ارسال این گزارش بیش 2500 نفر تخمین زده می شود.کارگران در اعتراض به تعویق افتادن بیش از 2 ماه حقوق خود و سایر خواسته ها دست به اعتراض و تحصن زده اند.آنها همچنین نسبت به احضار و بازجوئی 2 فعال کارگری بنامهای فریدون نیکو فرد و بهروز نیکو فرد توسط فردی بنام محمدی از بازجویان وزارت اطلاعات در شوش که مورد اهانت و بد رفتاری و پرونده سازی علیه آنها اعتراض دارند. این 2 فعال کارگری قرار است امروز در شعبه 1 دادگاه شوش توسط فردی بنام جعفری مورد محاکمه قرار گیرند.کارگران اعلام کرده اند تا رسیدن به خواسته هایشان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

یعقوب شفیعی مدیر عامل شرکت چند ماهی است که در محل کار خود حاضر نمی شود شرکت و در تهران بسر می برد و از طریق تلفن با کارگران ارتباط برقرار می کند . این فرد در ماههای اخیر به صورت تدریجی در حال انهدام این شرکت است وبا فروش و اجاره دادن زمینهای مستعد این شرکت به عوامل خود با نازلترین قیمت و یا فروش خوراک دام طیور به یک فرد واسطه که در عمل صاحب اصلی آن بنابه گفته کارگران خود وی می باشد.از زمان اتصاب این فرد به عنوان مدیر عامل این شرکت که از سود دهی خوبی برخوردار بود آن را در آستانه ورشکستی قرار داده است.معاونین این فرد که به نام ابوالعباسی و افضل زاده می باشند از دادن پاسخ مشخص به کارگران خوداری می کنند.

از طرفی دیگر در پی اعلام تعطیلی کاغذ سازی پارس یکی از شرکتهای تابع طرح نیشکر هفت تپه که از روز اول مهر آغاز گردیده است کارگران این واحد دست به اعتراضات گسترده زده اند و روز گذشته در مقابل فرمانداری شوش دست به تحصن زدند و پس از اینکه به خواسته های آنها پاسخی داده نشد کارگران جاده ارتباطی اهواز –اندیمشک را برای ساعاتی بستند و نسبت به بی عدالتی که در حق صدها کارگر این کارخانه روا داشته شده دست به اعتراضات گسترده زدند. تحصن و اعتراض این کارگران همچنان ادامه دارد.

فعالن حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دستگیری،مورد بازجوئی، اذیت وآزار ،پرونده سازی و مورد محاکمه قرار دادن آنها و همچنین پرداخت نکردن حقوق معوقه و رسیدگی نکردن به سایر خواسته های آنها را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار خواستار مداخله برای پایان داد به نقض قوانین کار که این رژیم ملزم به اجرای آن است می باشد و از تمامی سندیکاههای کارگری جهان خواهان حمایت از خاسته های آنهاست.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

4 مهر 1387 برابر با 25 سپتامبر 2008

کزارش فوق به سازمان جهانی کار ارسال خواهد شد


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: