۱۳۸۷ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

در آستانه روز جهانی کارگر دستگیریها ،احضارها و تهدیدات علیه فعالین کارگری شدت یافته است

در استانه روز جهانی کارگر 11 اردبیهشت ماه دستگیریها ، احضار به دادگاه انقلاب و تهدیدات تلفنی و یا حضوری مامورین وزارت اطلاعات علیه فعالین کارگری شدت یافته. هدف از این اعمال سرکوبگرانه ایجاد فضای رعب و وحشت برای ممانعت از برگزاری روز جهانی کارگر در روز 11 اردیبهشت ماه است.

آقای ابراهیم گوهری از فعالین کارگری شرکت واحد تهران برای چندمین بار در طی چند هفتۀ اخیر به دادگاه انقلاب احضار شد . آقای گوهری می باید روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه خود را به شعبه 14 دادگاه انقلاب معرفی کند او در رابطه با پرونده سازی که بازجویان وزارت اطلاعات در سال 1384 برای او درست کرده اند و قرار است توسط فردی بنام محمدی مورد محاکمه قرار گیرد.

لازم به یادآوری است که آقای گوهری ،ترابیان، مددی وتعدادی دیگر از فعالین شرکت واحد پس از اعتراضات گسترده برای داشتن سندیکای کارگری مستقل که از حقوق کارگران دفاع کند به دستور وزارت اطلاعات از کار کردن در این شرکت منع شدند. آنها همچنین از دریافت حقوق ماهیانه و داشتن بیمه وسایر امکانات کارگری محروم هستند. مدیریت شرکت واحد تهران بر روی خطوط خصوصی اتوبوس رانی در تهران فشار وارد می آورد تا از ادامه کار فعالین کارگری در این خطوط ممانعت کند

همچنین یکی از رانندگان منطقه 8 شرکت واحد تهران بنام آقای مسعود فروغی توسط کمیته کار این شرکت از تاریخ اول اردیبهشت ماه کار او به تعلیق در آمد.

همچنین در روزجهارشنبه 4 اردیبهشت ماه آقای شیث امانی یکی از فعالین کارگری بدلیل شرکت در مراسم روز جهانی کارگر در سال گذشته دستگیر و به زندان سنندج انتقال یافت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،دستگیریها ، احضارها و تهدیدات مامورین وزارت اطلاعات علیه فعالین کارگری برای ممانعت از برگزاری روز جهانی کارگر در ایران را محکوم می کند . و از سازمان جهانی کار خواستار دخالت برای پایان دادن به نقض سیستماتیک قوانین بین المللی کار در ایران و سرکوب کارگران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

06 فروردین 1387 برابر با 25 آپریل 2008

شرایط فوق به سازمان جهانی کار گزارش شد

http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: