۱۳۸۷ فروردین ۱۹, دوشنبه

یکی دیگر از اعضای خانوادهای زندانیان سیاسی قتل عام 1367 دستگیر و به زندان اوین انتقال یافت

بنابه گزارشات رسیده خانم الهام یعقوبی 30 ساله از اعضای خانواده های قتل عام 1367،که در روز 18 شهریور 1386 و پس برگزاری مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 1367 با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان دستگیر و به سلولهای انفرادی بند مخوف 209 اوین منتقل گردید. فردی با نام مستعار رحمتی از بازجویان وزارت اطلاعات که تقریبا بازجوئیهای تمامی اعضای خانوادهای قتل عام را بعهده دارد. این فرددر دستگیری اعضای خانوادها نقش مستقیم دارد. و همچنین هنگامی که اعضای خانوادهای قتل عام به بند 209 اوین منتقل می شوند. رحمتی شخصا آنها را مورد بازجوئی و شکنجه های جسمی و روحی قرار میدهد.

خانم یعقوبی در طی 3 هفته بازداشت در سلولهای انفرادی بند 209 اوین توسط این فرد تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت و وقتی که با سپردن وثیقه سنگین آزاد شدند. بازجو رحمتی دائم ایشان را تلفنی به خانه های مخفی وزارت اطلاعات احضار می کرد و او را دائم مورد تهدیدات تلفنی خود قرار می داد. وقتی که خانم یعقوبی نسبت به احضارهای خودسرانه این فرد اعتراض می کردند و به دلیل غیر قانونی بودن تن به این احضارها نمی دادند رحمتی او را تهدید به بازداشت کرد و به ایشان گفت: باشد حتما عواقب آن را خواهی دید و حتما ترا به زندان محکوم خواهم کرد.

خانم یعقوبی اخیرا در شعبۀ 1 دادگاه انقلاب شهر ری مورد محاکمه قرار گرفتند و به توصیه رحمتی به 6 ماه زندان محکوم شدن او حق اعتراض نسبت به این حکم را نداشت .

روز شنبه 17 فروردین ماه به دستور بازجو رحمتی دستگیر شد و او را به بازداشتگاه کلانتری 131 انتقال دادند و پس از چند ساعت به بخش 2 بند قرنطینه زندان اوین منتقل کردند.

خانم الهام یعقوبی 2 دائی خود را به نامهای احمد سلیمانی و سعید سلیمانی در جریان قتل عام های 1367 که مصداقی از جنایتی علیه بشریت است از دست داد.و تنها به دلیل شرکت کردن در مراسم گرامیداشت آنها، باید احکام سنگین زندان را متحمل شود

لازم به یادآوری است که سازمان عفو بین الملل طی فرآخوانی که در تاریخ 2 نوامبر 2007 صادرکرد زندانی کردن خانواده های قتل عام 1367 را محکوم نمود.و در این فرآخوان در مورد قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367چنین ادامه مید هد: عفو بين الملل بر اين گمان است که این اعدامها یک جنایت علیه بشریت محسوب می شود. طبق قانون بین المللی که در سال 1988 معتبر بوده جنايت ها عليه بشريت عبارتند از حملات گسترده يا سيستماتيك عليه شهروندان، بنا به دلايل تبعيض آميز, از جمله سياسي بايد يك تحقيقات مستقل و بي طرفانه دربارة اعدام هاي 1988 صورت گيرد و تمامي مسئولان (آن) مي بايست در برابر عدالت قرار گيرند و مجازات هاي مقتضي دريافت كنند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران ، دستگیری،نگهداری در سلولهای انفرادی ، شکنجه و صدور احکام سنگین به جرم گرامیداشت عزیزان جانباخته شان را محکوم می کند. و از دبیر کل سازمان ملل آقای بان کی مون و کمیسر عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور و تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به جنایتهای ضد بشری علیه خانوادهای قربانیان این رژیم است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

20فروردین 1387 برابر با 8 آپریل 2008

شرایط زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد

1 دبیر کل سازمان ملل

1- عفو بین الملل

3- شورای حقوق بشر سازمان ملل

4- کمیسر عالی حقوق بشر

5- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: