۱۳۸۷ فروردین ۲۴, شنبه

اعتصاب و اعتراضات گسترده در شرکتهای نیشکر هفت تپه، طرحهای توسعه امیر کبیر و زعبل غذائی در خوزستان

بنابه گزارشات رسیده از طرح نیشکر هفت تپه شوش ،کارگران وارد پنچمین روز اعتصاب و اعتراضات گسترده خود شدند . کارگران قسمتهای مختلف این شرکت از صبح امروز شنبه 24 فروردین ماه در مقابل دفتر مدیریت این شرکت تجمع کردند و خواستار پرداخت حقوق و پاداش معوقه و سایر خواسته های خود شدند.تعداد کارگرانی که در این تجمع اعتراضی شرکت داشتند نزدیک به 3000 نفر تخمین زده می شود. شیخ یعقوب شفیعی مدیر عامل شرکت جند روزی است که در دفتر کار خود حاضر نمی شود و هئیت مدیره شرکت از دادن پاسخی به خواسته های کارگران خوداری می کند .

شیخ یعقوب شفیعی مدیر عامل این شرکت در ابتدای اعتصاب خطاب به کارگران اعلام کرده است که ما می توانیم حداکثر تا فروردین ماه حقوق شما را بپردازیم ولی بعد از آن ما دیگر حقوق شما را نخواهیم پرداخت یعقوبی دلایل این کار را به فروش نرسیدن تولیدات این شرکت و کمک نکردن دولت اعلام کرده است. این در حالی است که مافیای شرکت با صدور مجوزهای ورود شکر توسط دولت احمدی نژاد طرحهای عظیم تولید شکر را در آستانه ورشکستگی قرار داده است و همچنین بیکار شدن هزاران کارگر را در پی دارد و حتی باعث فلج شدن رونق اقتصادی بعضی از مناطقی که این کارخانها در آن قرار دارند شده است.

کارگران طرح نیشکر هفت تپه اعلا م کردن که تا رسیدن به خواسته های خود که پرداخت حقوق معوقه وپادش وسایر خواسته ها است به اعتصاب و اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

گزارشاتی از شرکت نیشکر زعبل غذائی که در مسیر شوشتر- اهواز قرار دارد حاکی است که کارگران این شرکت حقوق معوقه ماههای دی ،بهمن ، اسفند و پادشت سال 1386 هنوز دریاففت نکرده اند. آنها نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود دست به اعتراضاتی زده اند.

همچنین طرحهای توسعه نیشکر امیر کبیر که در دشت آزادگان واقع است و از 5 شرکت تشکیل شده اند هنوز پادش سال گذشته و عیدی خود را دریافت نکردند. و کارگران قصد دارند که در صورت پرداخت نشدن پادش و عیدی دست به اعتراض خواهند زد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران ؛پرداخت نکردن حقوق و پاداش و عیدی معوقه را محکوم می کند و خواستار اقدامات فوری سازمان جهانی کار برای پایان دادن به نقض سیستماتیک حقوق بین المللی کار در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 فروردین 1387 برابر با 12 آپریل 2008

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: