۱۳۸۷ فروردین ۱۲, دوشنبه

سالارکیا معاون سعید مرتضوی از درمان دکتر علوی ممانعت می کند

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج دکتر مصطفی علوی پژوهشگر زندانی، در روزهای اخیر بیماری ایشان شدت یافته است، و علیرغم توصیه کتبی بهداری زندان مبنی بر انتقال او به بیمارستانی در خارج از زندان برای تحت درمان فوری قرار گرفتند. ولی سالارکیا و حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد از دادن اجازه درمان به او و یا انتقال او به بیمارستان خوداری می کنند.

خانواده دکتر علوی در طی چند هفتۀ اخیر پیگیریهای مستمر برای انتقال دکتر علوی به بیمارستان جهت درمان ایشان انجام داده اند اما تا به حال به نتیجه ای نرسیده است . آنها با سالارکیا معاون سعید مرتضوی در امور زندانها موضوع درمان او در بیمارستان و توصیه کتبی بهداری زندان را با سالارکیا در میان گذاشته اند. سالارکیا در جواب خانواده دکتر علوی گفته است: به هیچ وجه نمی گذارم بیاد، اگر اعلام کنند الان رو به قبله است و داره می میره من موافقت نمی کنم بیاد، هر دستوری هم بدهند من انجام نمی دهم این باید اینجا بماند.

از طرفی دیگر علی محمدی معاون رئیس زندان گوهرداشت فشارها و تهدیدات و اذیت آزار ها را علیه دکتر علوی افزایش داده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،محروم کردن زندانیان سیاسی بیمار از درمان و نگهداری آنها در شرایط غیر انسانی را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض اولیه قوانین حقوق بشر در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

13 فروردین 1387 برابر با اول آپریل 2008

شرایط ذکر شده فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1- عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: