۱۳۸۶ اسفند ۱۹, یکشنبه

جهارمین روز اعتصاب و تحصن گسترده کارگران نیشکر هفت تپه

بنابه گزارشات رسیده از شوش کارگران نیشکرهفت تپه چهارمین روز اعتصاب خود را آغاز کردند .از ساعت 07 صبح یکشنبه 19 اسفند هر 3 شیفت شاغل در این شرکت در میدان ترابری، محوطه درب ورودی این شرکت دست به اعتراض و تحصن زدند. گزارشها حاکی است در حال حاضر بیش از 3500 نفر از کارگران در این محوط در تحصن بسر می برندم و نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه 2 ماه و پاداش خود معترض هستند.عوامل وزارت اطلاعات( حراست شرکت)، وهئیت مدیره شرکت برای متفرق کردن کارگران از ابتدای صبح به صورت غیر رسمی شروع به شایعه پراکنی نمودند که قرار است امروز بخش ناچیز ی از حقوق آنها پرداخت شود، کارگران اعلام نموده اند که تا پرداخت نشدن تمامی مطالبات به سر کار خود باز نخواهند گشت.

از طرفی دیگر مدیر عامل شرکت فردی بنام یعقوب شفیعی که فاقد هر گونه پیشینه علمی و مدیریت است و یک آخوند است. او به ندرت در شرکت حاضر می شود و در طی دوران اعتراضات اخیر در شرکت حاضر نبوده و اکثرا در تهران بسر می برد و هزینه های تردد های خود را از شرکت دریافت می کند که مبالغ هنگفتی است ، قائم مقام شرکت از دادن پاسخ منطقی به کارگران سر باز می زند.

نیروهای وزارت اطلاعات به حالت آماده باش در آورده شدند و تعدادی از نیروهای اطلاعات و انتظامی در ورودیهای شرکت نیشکر هفت تپه مستقر شده اند.

کارگران به هئیت مدیره و سایر ارکانهای دولتی هشدار داده اند که اگر در طی چند روز آینده مشکلات آنها حل نگردد ، آنها در مقابل فرمانداری شوش دست به تحصن و اعتراض خواهند زد.

لازم به یادآوری است که قیمت فروش محصولات این شرکت همچنان به نرخ سال 1383 نگه داشته سده که معادل 360 تومان بابت هر کیلو شکر می باشد در صورتی که در حال حاضر قیمت هر کیلو شکر در بازار که بین عمده فروشان معامله می شود بیش از 840 تومان بابت هر کیلو است.بنابه گفته دست اندار کاران این شرکت نگه داشتن بهای پایین شکر بنابه درخواست مافیای شرکت که یکی از عوامل مهم محلی آن فردی به نام ساعدی نماینده مجلس از شوش و رئیس کمسیون گشاورزی مجلس است هدف از این کار او، برای اثبات اینکه این شرکت ضرر ده است و باید به بخش حصوصی واگذار شود ونهایتا توسط ساعدی خریداری شود. ساعدی تا به حال از طریق شخص ثالث اقدام به خرید زمینهای بسیار مستعد این شرکت با قیمتی نازل نموده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، پرداخت نکردن حقوق و پاداش کارگران را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به نقض قوانین بین المللی کار در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

19 اسفند 1386 برابر با 9 مارس 2008

به سازمان زیر ارسال گردید:

1- سازمان جهانی کار

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: