۱۳۸۶ اسفند ۱۹, یکشنبه

دستور تبعید 5 زندانی سیاسی توسط وزارت اطلاعات

بنابه گزارشات رسیده از زندانها ی مختلف ایران در طی هفتۀ گذشته 5 زندانی سیاسی به زندانهای مختلف ایران تبعید شدند.این نقل و انتقالات به دستور وزارت اطلاعات انجام شده. شرایط زندانهای که زندانیان سیاسی به آنجا تبعید شدند غیر انسانی است. زندانیان سیاسی که در روزهای اخیر تبعید شده اند عبارتند از : آقای هاشم شاهی نیا به زندان بندر عباس ،خانم شهلا زرین فر به بند زنان زندان گوهرداشت ،آقایان اصغر و حمید بنازاده به زندان گوهرداشت کرج و آقای عباس لسانی به زندان یزد.

روز سه شنبه 14 اسفند 3 ماشین از مامورین وزارت اطلاعات برای تحویل گرفتن آقای عباس لسانی و تبعید او به زندان یزد ، به زندان اهر مراجعه کردند.آقای لسانی نسبت به تبعید خود اعتراض نمود که با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات مواجه گزدید و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داند که در اثر این ضرب و شتم ها چشم چپ او دچار کبودی گردید آقای لسانی روز چهارشنبه 15 اسفند همراه با ضرب وشتم به زندان یزد تبعید گردید. روز پنجشنبه 16 اسفند طی تماسی کوتاهی که با خانواده اش داشت، اعلام کرد که در سلولهای انفرادی زندان یزد بسر می برد و در اعتراض نسبت به رفتارهای غیر انسانی و تبعیدش به زندان یزد دست به اعتصاب غذا زده است. خانواده آقای لسانی روز چهارشنبه به دادستانی و شورای تامین شهر تبریز مراجعه کرد و خواستار علت تبعید همسرش به یزد شده بود ولی نوبخت دادستان تبریز با خانواده آقای لسانی برخوردی عی انسانی داشت و با جملاتی توهین آمیز مانند برو گم شو وجملات دیگر به آنها پاسخ داد ،و به افراد حفاظتش دستور داد که آنها را از اطاق خود بیرون کنند. همچنین در روزهای اخیر مامورین وزارت اطلاعات خانواده آقای لسانی را تحت مراقبت شدید خود قرار داده اند.

آقایان اصغر و حمید بنازاده امیر خیزی روز سه شنبه 14 اسفند به قرنطینه زندان گوهرداشت انتققال داده شدند ، آنها در طی این مدت از امکانات اولیه محروم بودن و حتی امکان استفاده از حمام به آنها داده نشد.آنها توسط فردی بنام مقیسه معروف به ناصریان در تاریخ 22 دی ماه 1386 به صورت تلفنی به دادگاه انقلاب فرا خوانده شدند وبدون داشتن وکیل و حق دفاع و با توهین مورد محاکمه جند دقیقه ای قرار گرفتند . مقیسه معروف به ناصریان خطاب به آقای بنازاده چنین گفت: تو در سال 1367 نباید آزاد می شدی ،چرا تو را نکشتند؟

خانم شهلا زرین فر 50 ساله روز شنبه 14 اسفند از بند 3 زندان زنان اوین به زندان گوهرداشت کرج تبعید گردید.او در یک ساول بسیار کوچک که 4 زندانی در آن جا داده شده است قرار دارد. این زندان طبق طبقه بند ی سازمان زندانها برای نگهداری زندانی عادی با جرائم قتل می باشد. خانم زرین فر بخاطر دیدار بافرزندش در 22 دی ماه 1386 تلفنی به دادگاه احضار شد و توسط فردی بنام مقیسه معروف به ناصریان محاکمه و محکوم به یک سال زندان گردید.

زندانی دیگر که در روزهای اخیر به زندان بندر عباس تبعید شده آقای هاشم شاهی نیا است.

لازم به یاد آوری است که مقیسه معروف به ناصریان اخیرا در دادگاههای انقلاب فعال شده ، او یکی از کسانی است که در دهۀ 60 و بخصوص در قتل عامهای زندانیان سیاسی در سال 1367 نقش عمدهای داشت. و به خاطر جرائم غیر انسانی که انجام داده است بعنوان فردی که جنایت علیه بشریت را مرتکب گردیده ولی دو باره در نقش قاضی به جنایتهای ضد بشری خود ادامه می دهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شیوه جدید فشار علیه زندانیان سیاسی که بصورت تبعید به زندانهای با شرایط غیر انسانی، توسط وزارت اطلاعات، که تا بحال در حق 5 زندانی سیاسی رواداشته شد را محکوم می کند. و از سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به نقض قوانین بین المللی که دستاورد گرانبهای بشریت است و ایران موظف به رعایت آن است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

19 اسفند 1386 برابر با 9 مارس 2008

شرایط زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1- عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: