۱۳۸۶ اسفند ۲۳, پنجشنبه

جواد علیخانی دانشجوئی که تحت وحشیانه ترین شکنجه ها ی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت

بنابه گزارشات رسیده از زندان سپیدار اهواز آقای جواد علیخانی 27 ساله دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز در تاریخ 28 مهر 1386 همراه با تعدادی دیگر از دانشجویان در کیانپارس اهواز دستگیر و به یکی از زندانهای مخفی وزارت اطلاعات در اهواز منتقل شدند. در حین انتقال به بازداشتگاه مخفی وزارت اطلاعات مورد ضرب وشتم وحشیانه 6 مامور دستگیر کننده قرار داشتند.پس از آن دانشجویان زندانی را به سلولهای انفرادی منتقل کردند . بازجویان وزارت اطلاعات در اواخر شب آقای علیخانی و سایر دانشجویان را در نقاطی مجزا مورد بازجوئی قرار می دادند. همراه هر بازجو 2 الی 3 مامور دیگر بودند که در حین بازجوئی دانشجویان را تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار می دادند. یکی از شیوه های شکنجه بازجویان این بود که به مدت طولانی دانشجویان را مورد شدید ترین شکنجه های فیزیکی خود قرار می دادند که منجر به زخمی شدن و خونریزی زندانی می گردید شکنجه اینقدر ادامه می یافت تا اینکه توان جسمی زندانی به تحلیل رود سپس بازجو بازجوئیهای خودش را شروع می کرد و اگر جوابهای مد نظربازجو داد نمی شد علاوه بر بی خوابی شکنجه های فیزیکی با شدت بیشتر ادامه پیدا می کرد که همراه با تحقیر و توهین بود. بازجویان خواهان گرفتن اعتراف به مواردی که از قبل تعیین کرده بودند.

آقای جواد علیخانی به مدت 3 هفته متوالی در سلولهای انفرادی یکی از زندانهای مخفی وزارت اطلاعات اهواز تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار داشت، بطوریکه در این مدت در حدود 10 کیلو وزن کم کرده بود. سپس او به شعبه 1 بازپرسی دادگاه انقلاب توسط فردی بنام بارانی که قبلا بازجوی وزارت اطلاعات بوده و در حال حاضر به عنوان بازپرس مشغول بکار است مورد بازپرسی قرار گرفت.

آقای علیخانی پس از 3 هفته زندانی بودن در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات، او را به زندان کارون منتقل کردند و 2 هفته در این زندان بازداشت بود سپس به زندان سپیدار اهواز که محل نگهداری مجرمان عادی و خطرناک است انتقال داده شد و تا به حال در این زندان بسر می برد.

آقای جواد علیخانی تا به حال در 2 دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته است ، در دادگاه اول به اتهام توهین به مقدسات توسط فردی بنام طباطبائی مورد محاکمه قرار گرفت که پرونده او رادر این مورد به دادگاه کیفری استان ارجاع داده شد. دومین دادگاه او در دادگاه انقلاب که در حدود 2 ماه پیش برگزار گردید که تا به حال حکمی علیه او صادر نگردیده است. زمانی که او در دادگاه حاضر شد در اثر شکنجه های وحشیانه قادر به ایستادن و یا نشستن بر صندلی نبود.

خانواده علیخانی در 3 هفتۀ اول بازداشت فرزندشان هیچگونه اطلاعی از وضعیت فرزندشان نداشتند. زمانی که پس از پیگیریهای مستمر موفق به ملاقات با فرزند خود شدند، و وقتی که با جواد روبرو شدند او بسیار لاغر و در اثر شکنجه دردمند بود ولی روحیۀ بالائی داشت.او 11 کیلو وزن کم کرده بود . این خانواده علیرغم اینکه در کرج ساکن هستند و برای مراجعه به اهواز صدها کیلومتر مسافت را با هزینه های زیاد می بایست بپیمایند ولی دائم با توهینها و تهدیدات مامورین وزارت اطلاعات مواجه هستند. تلاشهای مستمر آنها برای آزادی فرزندشان تا به حال بی نتیجه بوده و وزارت اطلاعات از آزادی او ممانعت می کند و با پرونده سازی قصد محکومیت او را دارند. ملاقاتها این خانواده در حال حاضر با حضور مامورین انجام می گیرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خواستار آزادی فوری تمامی زندانیان دانشجوئی در زندانهای ایران است و از دبیر کل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری خواستاراقدامات عملی برای آزادی دانشجویان زندانی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

23 اسفند 1386 برابر با 13 مارس 2008

شرایط زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1- عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: