۱۳۸۶ اسفند ۱۳, دوشنبه

سازمان دادن یورشهای وحشیانه علیه زندانیان سیاسی توسط مامورین وزارت اطلاعات

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرگزی بیرجند آقای یاسر مجیدی تنها زندانی سیاسی که از سال 1383 بصورت تبعید در زندان بیرجند بسر می برد. در هفته های اخیر وزارت اطلاعات فشارها را بر او افزایش داده و او را تهدید کرده اند که در صورت همکاری نکردن با آنها اقدام به حذف فیزیکی خواهند نمود. پس از این تهدیدات گروهی از زندانیان عادی و خطرناک بدون هیچ دلیلی به او حمله وار شدند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند این در حالی بود که افراد حفاظت و اطلاعات زندان شاهد این بورش بودند ولی مانع حمله کنندگان به او نشدند . پس از این یورش زندانبانان به حمله کنندگان به عنوان تشویق مرخصی داده شد ولی آقای مجیدی را مورد تنبهات مختلف قرار داده اند.

آقای مجیدی در بندی بسر می برد که بصورت یک سوله است و سلولهای آن با پرده از هم جدا سازی شده ، او در میان زندانیان عادی و خطرناک نگهداری می شود ومواد مخدر به وفور توسط حفاظت زندان به زندانیان با قیمت نازل فروخته می شود این سوله فاقد سیستم تهویه است و آقای مجیدی از بیماری آسم حاد رنج می برد ، او بارها تا مرز خفگی و در حلت اغما فرو رفته است.در جواب اعتراضات ایشان نسبت به شرایط غیر انسانی که در آن نگهداری می شود زندانبان به او می گویند هر گونه تغییر در شرایطش منوط به موافقت وزارت اطلاعات و بخصوص فردی که خودش را محبی (بازجو ) می نامد می باشد.

خانواده آقای مجیدی هر 40 روز یکبار به مدت 20 دقیقه حق ملاقات با فرزندشان را دارا هستند، آنها با طی کردن صدها کیلومتر مسافت و پرداخت هزینۀ سنگین برای این سفر و آن هم در سن کهولت و بیماری است.

در طی 6 سال اخیر که فرزندشان در بند وزارت اطلاعات بسر می برد، خانواده او تقریبا روزانه به دادکاه انقلاب و سایر مراکز مراجعه کرده اند ولی آنها در طی این مدت با توهین ،تحقیر ، تهدید و رفتارهای غیر انسانی آنها مواجه بودند. و تنها جوابی که به پدر و مادر پیر ایشان داده میشود هر گونه تغییر منوط به همکاری آنها با وزارت اطلاعات است.این خانواده دائم مورد تهدید و اذیت و آذر بازجوی یاسر که خود را بنام محبی معرفی می کند هستند او در اداره اطلاعات کرج که محل سکونت خانواده آقای مجیدی است، مستقر است. آنها در طی این مدت برای انتقال فرزندشان به زندان اوین بارها به دادگاه انقلاب کرج مراجعه نمودند ولی دائما با مخالفتهای وزارت اطلاعات مواجه است.

لازم به یادآوری است که یاسر مجیدی اول اردیبهشت 1380 در کرج دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 اوین منتقل گردید او ماهها تحت شکنجه های طاقت فرسا و وحشیانه جسمی و روحی تیمی به سرپرستی سعید شیخان و محبی (نام مستعار) قرار گرفت و در اثر این شکنجه ها دچار ناراحتیهای متعدد جسمی گردید که همچنان از عوارض آنها رنج می برد.پس از آن به زندان گوهرداشت کرج تبعید شد و هنگامیکه وزارت اطلاعات از وادار کردن او به همکاری نا امید شده بود، او را در سال 1383 به زندان بیرجند تبعید نمود .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تبعید نمودن زندانیان سیاسی و سازمان دادن حملات غیر انسانی علیه آنها توسط مامورین وزارت اطلاعات را محکوم می کند واز سازمانهای حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اینگونه اقدامات ضد بشری وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

14 اسفند 1386 برابر با 4 مارس 2008

به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر خانم لوئیز آربور

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

استفاده از این مطلب با ذگر ماخذ مجاز می باشد

هیچ نظری موجود نیست: