۱۳۸۶ اسفند ۸, چهارشنبه

خانم شهبانو ندام از جهانیان برای متوقف کردن حکم اعدامش استمداد عاجل می طلبد

در آستانه روز جهانی زن 8 مارس موجی از احضارهای فعالین حقوق زنان در هفته های اخیر شروع شده و پایانی هم برای آن تا سپری شدن این روز جهانی متصور نیست هدف از این احضار ها ایجاد جو رعب و وحشت و نهایتا ممانعت از برگزاری مراسم گرامیداشت روز زن در ایران است.

همجنین گزارشهای از زندانها حاکی است موجی جدیدی از اعدام زنان که از چندین سال پیش در زندان بسر می برند در روزهای آینده به اجرا در خواهند آمد.

بنابه گزارشات رسیده از بند 3 زنان اطاق 4 پایین زندان اوین خانم شهبانو ندام حدودا 50 ساله به اتهام قتل همسر خود 11 سال پیش دستگیر و روانه زندان گردید.بنابه نقل و قولی که از خانم ندام شده او مرتکب قتل نشده. همسر ایشان موجی بوده و از ناراحتی روحی رنج می برد و 2 بار اقدام به خودکشی نموده و با اقدام به موقع ایشان او نجات یافته ولی بار سوم که اقدام به خودکشی بصورت حلق آویز نموده بود بعد از مرک متوجه او می شوند. مامورین ابتدا قصد داشتند که فرزند خانم ندام را به عنوان قاتل دستگیر کنند ولی او برای نجات جان فرزندش ناچارا اعتراف به قتل کرده است.

خانم شهبانو ندام پس از 11 سال تحمل زندان به او اطلاع داده شد که حکم اعدام او صبحگاه روز چهارشنبه 15 اسفند 1386 به اجرا در خواهد آمد.

خانم ندام از سازمان ملل و کمیساریای حقوق بشر و تمامی سازمانهای حقوق بشری برای نجات جانش و جرمی که هیچگاه مرتکب آن نشده و ناچار به اعترف شده است استمداد می طلبد.

همچنین خانم طیبه حجتی که در بند 3 زنان زندان اوین به جرم قتل، 8 سال در زندان بسر می برد و حکم او مدتهاست که به اجرای احکام برای اجرا داده شده است و گفته می شود که آنها قصد دارند بزودی این حکم را به اجرا در بیاورند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،اعدام های پی در پی نوجوتان، زنان و مردان در ایران را محکوم می کند. و از مراجع بین المللی می خواهد که بیش از این نظارگر موج اعدامها در ایران نباشند و با بکار بردن اقدامات عملی این رژیم را وادار به پایان دادن اعدام ها در ایران کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

09 اسفند 1386 برابر با 28 فوریه 2008

شرایط محکومین به مرک را به سازمانهای زیر گزارش شد

1- عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: