۱۳۸۶ بهمن ۲۷, شنبه

وعده به اجرا در اوردن خواسته های آقای علوی

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج دکتر سید مصطفی علوی که از 20 دی ماه 1386در اعتراص به این موارد: عدم تفکیک و طبقه بندی زندانها، جلوگیری از معالجه و درمان، انتقالهای غیر قانونی از زندانی به زندان دیگر و از بندی به بند دیگر و فقدان و عدم تامین جانی. دست به اعتصاب غذا زد.

روز چهارشنبه 24 بهمن ماه از طرف علی محمدی معاون زندان و آخریان رئیس بند 4 زندان گوهرداشت فرآخوانده شد.آنها به آقای علوی وعده دادند که به خواسته های او که تحت درمان قرارگرفتن و انتقال مجدد او به زندان اوین در 15 روز آینده رسیدگی خواهند کرد.آقای علوی پس از5 هفته اعتصاب غذا برای پایان دادن به شرایط غیر انسانی با مهلت 15 روزۀ آنها موافقت کرد و مواقتا به اعتصاب غذای خود پایان داد.

آقای علوی قبل از اعتصاب غذا بارها خواستار رسیدگی به وضعیتش شده بود ولی با تهدیها و اهانتهای افراد مذگور مواجه بود و او را علیرغم شرایط جسمی حاد وادار به اعتصاب غذا کردند . علی محمدی و آخریان در طی اعتصاب غذا و در حضور 2 زندانی دیگراو را تهدید به مرگ کرده بود.

بیماریهای او در طی دوران اعتصاب غذا تا حد زیادی تشدید بافته و در روزهای آخر اعتصاب غذا دستگاه گوارشی او دچار خونریزی شده بود .

لازم به یاد آوری است که آقای علوی در اسفند ماه 1385 بدلیل تشکیل کانون نخبگان ایران دستگیر شد و تا شهریور ماه 1386 در بند 209 زندان اوین زندانی بود.و درمهر ماه امسال به بند 4 زندان گوهرداشت کرج تبعید شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و سوق دادن آنها به سوی اعتصاب غذا را محکوم می کند، و از سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پایان دادن به شرایط غیر انسانی حاکم بر زندانهای ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

28 بهمن 1386 برابر با 16 فبریه2008

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: