۱۳۸۶ اسفند ۲, پنجشنبه

اعتصاب گسترده در کارخانه نیشکر هفت تپه و یورش به کارگران معترض سد عباسپور مسجد سلیمان

بنابه گزارشات رسیده از کارخانه نیشکر هفت تپه شوش کارگران نیشکر هفت تپه از روز سه شنبه 29 بهمن ماه دست به اعتصاب گسترده زدند. کارگران روز پنجشنبه 2 اسفند ماه در محوطه شرکت دست به تجمع و اعتراض زدند و با یعقوب شفیعی مدیر عامل واعضای هیات مدیره شرکت برخورد لفظی روی داد.گفته می شود که روز جمعه 3 اسفند ماه فعالیتهای کارخانه بطور کامل متوقف خواهد شد.

حقوق معوقه دی و بهمن ماه کارگران هنوز پرداخت نشده است و همچنین پاداشتها و بن کارگری چند سال اخیر خود را دریافت نکرده اند. مذاکرات چند روزۀ آنها با مدیر عامل شرکت که دائم با وعده های که تحقق نمی پذیرد به بن بست رسید. وضعیت معیشتی کارگران در اثر پرداخت نشدن حقوق ماهیانه فلج گردیده است و آنها را با مشکلات متعددی مواجه نموده.

آنها اعلام کرده اند که در صورت پرداخت نشدن حقوق خود در روزهای آینده اعتراضات خود را به نحو شدیدتری ادامه خواهند داد.

از سد عباسپور شهرستان مسجد سلیمان گزارشاتی حاکی است که نزدیک به 800 نفر از کارگران شاغل در این سد اخراج شده اند.در این سد در حدود 1800 نفر شاغل هستند و نزدیک به5 ماه است که حقوق آنها پرداخت نشده است. به کارگران اعلام شده که شرکت به بخش خصوصی واگذار شده و قادر به پرداخت حقوق آنها نیست .

کارگران سد عباس پور شهرستان مسجد سلیمان نزدیک به یک هفته است که نسبت به اخراج و پرداخت نشدن حقوقشان ، در محوطه شرکت دست به تجمع و اعتراضات گسترده می زنند. روز پنجشنبه 2 اسفند ماه کارگران برای رسیدن به خواسته های خود به اعترا ضات گسترده خود شدت بخشیدن . از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر وزارت اطلاعات و انتظامی به محل تجمع کارگران یورش بردند و با آنها به زد وخورد پرداختند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اخراج کارگران و پرداخت نکردن حقوق آنها و سرکوب اعتراضات به حق کارگران را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار که یکی از وظائف او حراست از قوانین بین المللی کار است خواستار دخالت برای پایان دادن به نقض قوانین بین المللی کار ، ادامه بازداشت کارگران و سرکوبهای وحشیانه کارگران در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

3 اسفند 1386 برابر با 22 فوریه 2008

به سازمان زیر ارسال گردید:

1- سازمان جهانی کار

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: