۱۳۸۶ بهمن ۱۴, یکشنبه

ادامه فشارها علیه فعالین کارگری نیشکر هفت تپه

بنابه گزارشات رسیده از طرح نیشکر هفت تپه شوش در روزهای اخیر اداره اطلاعات شوش اقدام به بازداشت موقت تعدادی از فعالین کارگری این کارخانه کرده.فعالین کارگری که در روزهای اخیر به اداره اطلاعات شوش برده شدند. عبارتند از آقایان جهانشاه قنبری،خسرو باقری و سیروس میرزائی. آنها در طی ساعات بازداشت مورد بازجوئی مامورین این اداره قرار گرفتند. رفتار مامورین وزارت اطلاعات با فعالین کارگری وحشیانه بوده . مامورین اطلاعات فعالین کارگری را تحت فشار و تهدید خود قرار داده اند وبه آنها گفته اند که چرا در اعتصابات و تظاهرات گسترده کارگری در تابستان امسال شرکت داشته اند و در مورد ارتباطات آنها با سایر فعالین کارگری کارخانه نیشکر هفت تپه و فعالین حقوق بشری مورد بازخواست قرار گرفته اند.

درپایان بازجوئیها، بازجویان اطلاعات فعالین کارگری را تهدید کرده اند که در صورت شرکت در اعتراضات و اعتصابات کارگری و همکاری با سایر فعالین کارگری این شرکت بازداشت خواهند شد.

از طرفی دیگرعلیرغم توافق به عمل آمده توسط کارگران و یعقوب شفیعی مدیر عامل شرکت که حقوق کارگران در پایان هر ماه باید پرداخت گردد ولی 15 روز از دی ماه می گذرد و هنوز حقوق کارگران این شرکت پرداخت نشده است و این مسئله باعث گردیده که خشم کارگران را بر انگیزد و گفته می شود در صورت پرداخت نشدن حقوق آنها کارگران در روزهای آینده دست به اعتراضاتی خواهند زد.

لازم به یادآوری است در تابستان امسال کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه به مدت 4 ماه، دست به اعتصاب و اعتراضات گسترده زده بودند و دامنه این اعتراضات به شهر شوش کشیده شد. این اعتراضات باعث گردید که رژیم تن به خواسته های به حق کارگران بدهد.ولی پس از آن سعی در سرکوب فعالین کارگری این شرکت داشت و تعدادی از فعالین این شرکت را بازداشت نمود و در اثر اعتراضات گسترده با وثیقه های سنگین مجبور به آزادی آنها شد.وزارت اطلاعات برای مرعوب کردن کارگران هر از چند گاهی اقدام به احضار کردن فعالین کارگری می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از سازمان جهانی کار می خواهد که با بکار بردن اقدامات تنبیهی علیه این رژیم مانع نقض قوانین بین المللی کار در ایران شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

15 بهمن 1386 برابر با 4 فوریه 2008

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: