۱۳۸۶ بهمن ۲۳, سه‌شنبه

احکام سنگین علیه 2 خانواده بخاطر دیدار با فرزندانشان

بنابه گزارشات رسیده در تاریخ 22 دی ماه 1386 خانم شهلا زرین فر 50 ساله و آقای حمید بنازاده امیرخیزی 60 ساله از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 و برادر ایشان اصغر بنازاده امیرخیزی 42 ساله از زندانیان سیاسی و آقای شیر محمد رضائی 58 ساله، سال گذشته بعد ازسالها برای دیدن فرزندان خود وزیارت بصورت قانونی عازم عراق شدند. این خانوادها پس از ملاقات با فرزندانشان و بازگشت به ایران توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین انتقال داده شدند و علاوه بر اسامی نامبرده فوق تمامی اعضای خانواده دستگیر شدند از جمله آنها مادر پیر خانواده بنازاده که نزدیک به 80 سال سن داشتند و سخت بیمار بودند مدت طولانی در ساولهای انفرادی نگه داشته شدند. در طی دوران بازداشت آنها تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند.

پس از چندین هفته با قرار دادن وثیقه های سنگین به طور موقت از بند 209 اوین آزاد شدند.

در طی یک سال گذشته آنها بارها توسط مامورین وزارت اطلاعات تلفنی احضار و هر بار آنها را تحت فشارها و تهدیدات خود قرار دادند و بعضا کوتاه مدت بازداشت نمودند.

در تاریخ 22 دی ماه 1386 دادگاه انقلاب آنها را به صورت تلفنی برای پاره ای توضیحات احضار کرد. وقتی که به دادگاه انقلاب مراجعه کردند. به دستور فردی بنام ناصریان یکی از قاضی های دادگاه انقلاب بدون تشکیل دادگاه و حق دفاع و داشتن وکیل احکام زیر را به آنها اعلام کرد.

خانم شهلا زرین فر به یک سال زندان که در حال حاضر در بند 3 زنان زندان اوین در کنار زندانیان عادی و خطرناک زندانی است. او از داشتن ملاقات حضوری با فرزندانش محروم می باشد.

آقای حمید بنازاده امیر خیزی به 2 سال زندان ، که در حال حاضر در بند350 اوین زندانی است. آقای بنازاده وقتی نسبت به این حکم غیر انسانی اعتراض کرد .ناصریان با لحنی تهدید آمیز و غیر انسانی در جواب او چنین گفت : تو در سال 1367 نباید آزاد می شدی ،چرا تو را نکشتند؟

ایشان از بیماری که در اثر شکنجه های دهۀ 1360 بر او روا داشته شده رنج می برد و می باید دروهای خود را مصرف کند در غیر اینصورت باعث و خامت حال او خواهد شد ولی از زمان انتقال به زندان تا به حال از قرار دادن دارو در اختیار او خوداری می کنند زندانبانان همجنین از گرفتن دارو از خانواده وی سر باز می زنند.

آقای اصغر بنازاده امیر خیزی به 2 سال زندان که او را بلافاصله به بند 350 زندان اوین منتقل نمودند.

شیر محمد رضائی به 4 سال زندان ، ایشان در حال حاضر در بند 350 زندان اوین زندانی است.

لازم به یادآوری است که خانواده بنازاده امیر خیزی تا به حال 3 تن از اعضای خانواده آنها که به نامهای علی بنازاده ، سکینه بنازاده و فهیمه صادقی در دهۀ 1360 اعدام شده اند.

همچنین برادر آقای رضائی بنام بهروز رضائی که در دهۀ 60 اعدام شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دستگیری خود سرانه و صدور احکام بدون تشکیل دادکاه و داشتن وکیل و حق دفاع بدلیل دیدار کردن با فرزندانشان که از حقوق اولیه هر انسان است را محکوم می کند. و از سازمانهای حقوق بشری می خواهد که علیه شیوه های جدید فشار علیه این خانوادها دست به اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید و شرط آنها نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 بهمن 1386 برابر با 13 فوریه 2008

شرایط زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش شد

1- عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: