۱۳۹۸ خرداد ۱۳, دوشنبه

دستگیری یکی از معترضین مقابل فرمانداری زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » مأموران وزارت اطلاعات  میثم اسماعیلی  زهی را به دلیل اعتراض مقابل فرمانداری زاهدان دستگیر و به نقطه معلومی منتقل کردند.
روز ۱۰ خرداد ماه ماموران وزارت اطلاعات ابتدا به منزل میثم اسماعیل زهی یورش بردند ولی به دلیل نبودن وی در منزل ساعاتی بعد او را در بیرون در حالی که در ماشین شخصی خویش بود دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
در پی قتل یک جوان توسط پاسداران ولی فقیه به دلیل نداشتن گواهینامه تعداد زیادی از مردم زاهدان بخصوص جوانان نسبت به این عمل جنایتکارانه پاسداران مقابل فرمانداری زاهدان  دست به اعتراض زدند. یکی از کسانی که نسبت به عمل جنایتکارانه پاسداران تروریست ولی فقیه در مقابل فرمانداری دست به اعتراض زده بود میثم اسماعیل زهی بود.  
خانواده وی در نگرانی شدیدی بسر می برند اما ارگانهای سرکوبگر ولی فقیه از دادن هرگونه خبری از وضعیت وی به خانواده خوداری می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل مردم و دستگیری جوانان هموطن بلوچ و انتقال آنها به نقاط نامعلوم و بی خبر نگه داشتن خانواده های آنها از وضعیت عزیزانشان  را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد برای پایان دادن به کشتار و اعمال سرکوبگرانه مردم ایران پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ خرداد۱۳۹۸ برابر با ۳ ژوئن ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: