۱۳۹۸ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

یک زندانی محکوم به اعدام ۱۳ روز است بدون درمان در سلول انفرادی است


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یک زندانی ۱۳ روز است که در سلول انفرادی در شرایط حاد جسمی  بسر می برد.  
زندانی عباس طاهری متولد ۱۳۷۴حدودا ۱۳ روز پیش در اعتراض به رفتارهای غیر انسانی رئیس زندان فردی به نام ضیائی  و شرایط طاقت فرسای  حاکم بر زندان در بند (اندرزگاه ) ۳ سالن ۹  با بستن لبهای خویش دست به اعتصاب غذا نمود.پس از اعتصاب غذا رئیس زندان بجای رسیدگی به خواسته های به حق وی او را به سلولهای انفرادی بند (اندرزگاه) ۱۱ سالن ۲۲ منتقل نمود. سلولهای انفرادی فاقد هرگونه امکانات اولیه می باشد و زندانیان هنگام انتقال به این سلولها از ملاقات و تماس تلفنی با خانواده های خویش محروم می شوند. 
زندانی عباس طاهری بیماریش  حاد شده است اما ضیائی  مانع  درمان وی است و به او اجازه نمی دهند که به بهداری مراجع کند. ضیائی همچنین او را به بند عمومی انتقال نمی دهد . 
این زندانی تا به حال ۳ بار اقدام به خودکشی نموده است.علت اقدام به خودکشی وی رفتارهای غیر انسانی رئیس زندان ضیائی و سایر زندانبانان ولی فقیه می باشد و همچنین شرایط طاقت فرسایی که بر زندان حاکم است. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان، بی دفاع قرار دادن آنها در شرایط غیر انسانی و انتقال بی مورد زندانیان معترض به سلولهای انفرادی با شرایطی سخت و طاقت فرسا  را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد برای پایان دادن به رفتارهای غیر انسانی و کشتار و اعمال سرکوبگرانه مردم ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۹ خرداد۱۳۹۸ برابر۱۸ ژوئن ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: