۱۳۹۸ خرداد ۲۷, دوشنبه

نیروهای سرکوبگر ولی فقیه یک هموطن بلوچ را با شلیک گلوله به قتل رساندند


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » نیروهای سرکوبگر ولی فقیه با شلیک مستقیم یک جوان هموطن بلوچ را در شهرستان سرباز به قتل رساندند.
روز یکشنبه ۲۶ خرداد ماه یاسر بهترین (بهادین ) زهی و کیوان رشیدی که برای امرار معاش خانواده اقدام به سوخت بری در منطقه مرزی سرباز نموده بودند هدف شلیک گلوله نیروهای سرکوبگر ولی فقیه قرار گرفتند. یاسر بهترین (بهادین) زهی به طور مستقیم هدف شلیک گلوله های نیروهای سرکوبگر ولی فقیه قرار گرفت و به قتل رسید و کیوان رشیدی نیز در حین تعقیب و گریز اتومبیل وی واژگون می شود و جان می دهد.
دو پسر عموی کیوان رشیدی به نام های آرش و رشید نیز پیش از این در حین سوخت بری مورد تعقیب نیروهای سرکوبگر قرار گرفته بود و ماشین آنها واژگون و جان می سپارند.
مردم استان سیستان بلوچستان به دلیل بیکاری و فقر شدید در این استان برای امرار معاش خانواده هایشان ناچار هستند دست به سوخت بری بزنند اما نیروهای سرکوبگر ولی فقیه با آگاهی از اینکه آنان برای امرار معاش به ناچار به این کار روی آورده اند ، آنها را بطور مستمر هدف گلوله های مستقیم خویش قرار می دهند و آنان را به قتل می رسانند و این مسئله همانند کولبر ها به طور دائم از هموطنان بلوچ قربانی می گیرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل جوانان هموطن بلوچ با شیوهای مختلف را به عنوان جنایت علیه بشریت   را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد برای پایان دادن به رفتارهای غیر انسانی و کشتار و اعمال سرکوبگرانه علیه مردم ایران پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸ خرداد۱۳۹۸ برابر۱۷ ژوئن ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: