۱۳۹۸ خرداد ۱۱, شنبه

دستگیری یک هموطن بلوچ به خاطر اعتراض به توهین به عقاید مذهبی اهل سنت


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » ماموران وزارت اطلاعات با یورش به منزل خالد ابرون وی را دستگیر و به نقطه معلومی منتقل کردند.
روز ۹ خرداد ماه ماموران وزارت اطلاعات ولی فقیه آقای خالد ابرون ۳۴ ساله از ساکنین شهر چاه بهار دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید . او به توهینهای تلویزیون دولتی نسبت به عقاید اهل سنت اعتراض کرده بود و  به نظر می رسد که وی به خاطر اعتراض به توهین کردن به عقاید اهل سنت که از رسانه های حکومتی و همچنین منابر آخوندها اظهار می شود دستگیر شده است.
خانواده این زندانی در نگرانی شدیدی بسر می برند اما ارگانهای سرکوبگر ولی فقیه از دادن هرگونه خبری از وضعیت عزیزیشان خوداری می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل مردم و دستگیری جوانان هموطن بلوچ و انتقال آنها به نقاط نامعلوم و بی خبر نگه داشتن خانواده های آنها از وضعیت عزیزانشان  را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد برای پایان دادن به کشتار و اعمال سرکوبگرانه مردم ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۱ خرداد۱۳۹۸ برابرژوئن ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: