۱۳۹۶ آذر ۱۲, یکشنبه

شکنجه و تشدید فشارها علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان



بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » شکنجه و تشدید فشارها و اذیت وآزارها علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان.

فعالین سیاسی که با یورش ماموران وزارت اطلاعات  دستگیر می شوند ماه ها در سلولهای انفرادی قرار داده می شوند و با شکنجه های قرون وسطایی مواجه هستند همچنین مورد شکنجه های جنسی به منظور در هم شکستن آنها بکار برده می شود که علیرغم گذشت  ماه ها  از این شکنجه ها هنوز هم  شدیدا در رنج هستند .اسامی کسانی که مورد شکنجه های وحشیانه قرار گرفتند به قرار زیر است .
 ۱ـ زندانی سیاسی عبدالمجید پایدار حدودا ۳۰ ساله  و مراد محمد ده بلوچ   مدتها در شکنجه های  اداره اطلاعات تحت شکنجه بودند از جمله شکنجه های جسمی استعمال شیشه های نوشابه گرم  که هنوز از این شکنجه در رنج هستند این ۲ زندانی  در چابهار ۶ ما پیش دستگیر شدند  و اخیرا به بند ۶ زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.
۲ـ زندانی سیاسی بلوچ عبدالخالق شاهوزهی ۳۲ ساله ساکن شهر زاهدان است . این زندانی سیاسی ۷ سال است که دستگیر و در زندان بسر می برد . وی به حکم ضد بشری اعدام محکوم شده و به مدت ۲ ماه است که از هرگونه تماس تلفنی و ملاقات با خانواده اش محروم می باشد.

۳ـ عبدالله قنبر زهی ۲۵ ساله ، حدودا ۱ ماه پیش دستگیر شد . او اکنون در بند قرنطینه  زندان زاهدان زندانی می باشد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی و تشدید فشارها علیه زندانیان سیاسی بلوچ توسط رژیم ولی فقیه را بشدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام فوری و عملی بمنظور پایان دادن به شکنجه و فشار علیه زندانیان سیاسی در ایران توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است. 


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۱ آذرماه۱۳۹۶ برابر با  ۲دسامبر۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: