۱۳۹۶ دی ۵, سه‌شنبه

انتقال یک زندانی سیاسی به اداره اطلاعات زاهدان به منظورگرفتن اعتراف و پرونده سازی علیه وی


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » انتقال یک زندانی سیاسی به اداره اطلاعات زاهدان و تحت فشار قرار دادن وی به منظورگرفتن  اعتراف تلویزیونی و پرونده سازی جدید علیه وی.

تقریبا یک هفته پیش زندانی سیاسی محمد علی آذر ۲۶ ساله توسط بازجویان اداره اطلاعات زاهدان از بند ۵ زندان مرکزی زاهدان به اداره اطلاعات این شهر منتقل شد. این زندانی سیاسی درماه رمضان سال جاری در شهرستان چابهار توسط ماموران اداره اطلاعات رژیم ولی فقیه بازداشت شد. بازجویان اداره اطلاعات قصد دارند تا این زندانی سیاسی را زیر شکنجه و فشارهای روحی و جسمی وادار به اعتراف تلویزیونی علیه خود کنند تا بتوانند به راحتی بر علیه وی پرونده سازی و او را به احکام سنگین و ضدبشری  محکوم کنند.
یکی از شیوه های لو رفته و ضدبشری که بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی و عقیدتی بکار می برند ، بکار گرفتن شکنجه های وحشیانه و ضدبشری و تهدید خانواده زندانی سیاسی  و سایر اعمال ضدبشری که فقط آخوندهای ضدبشر دست به آن می زنند است تا زندانی را وادار به  اعتراف در  مقابل دوربین تلویزیون نمایند . دادستانهای ولی فقیه و بخصوص جنایتکارعلیه بشریت عباس جعفری دولت آبادی که خود سالها در شکنجه و اعدام نقش مسقیم دارد ، اعترافات تلویزیونی زیر نظر مستقیم وی صورت می گیرد. این اعترافات دروغین را به عنوان سند و مدرک برای تقاضای احکام سنگین به افرادی که زیر نظر وزارت اطلاعات کار می کنند و قاضی نامیده می شوند احاله می دهند. این جنایتکار علیه بشریت  زندانیان ۲ تابعیتی را به عنوان گروگان به منظور  باجگیری سیاسی و مالی از  سایرکشورها بکار می برند. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال زندانیان سیاسی به اداره اطلاعات و تحت فشار قرر دادن آنها به منظور گرفتن اعتراف تلویزیونی علیه خود و پرونده سازی علیه وی را به شدت محکوم می کند   و ازکمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام فوری و عملی به منظور پایان دادن به بازداشت های خودسرانه و شکنجه زندانیان سیاسی بمنظور گرفتن اعتراف علیه خود توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۵ دیماه۱۳۹۶ برابر با ۲۶ دسامبر۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: