۱۳۹۶ مهر ۱, شنبه

اقدام به خودکشی یک زندانی در شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان و وضعیت نامشخص وی



بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » ضرب و شتم وحشیانه یک زندانی توسط زندانبانان ولی فقیه و انتقال وی به شکنجه گاه و اقدام او  به خودکشی برای رهایی یافتن از اعمال ضدبشری در زندان مرکزی زاهدان .  
زندانی عیسی براهویی حدودا ۲۲ ساله  بیش از یک هفته پیش در بند۱ زندان مرکزی زاهدان مورد شکنجه و ضرب وشتم و اذیت و آزار فردی به نام مالکی رئیس بند ۱ زندان مرکزی زاهدان قرار گرفت .
این شکنجه گرپس از اعمال وحشیانه دستور داد که این زندانی بی دفاع را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی منتقل نمایند و در آنجا هم مورد شکنجه پاسداربندهای این شکنجه گاه قرار گرفت .
این زندانی یک هفته پیش ،پس از انتقال به سلول انفرادی برای پایان دادن به درد و رنج و شکنجه های وحشیانه اقدام به خودکشی نمود و از آن زمان تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط  او در دست نیست.
زندانبانان ولی فقیه بطور سیستماتیک و مستمر اقدام به شکنجه که بعضا منجر به مرگ زندانیان می شود می نمایند ولی زندانیان بی دفاع هیچگونه حقی برای دفاع از خود ندارند و هیچ کسی پاسخگوی آنها نیست.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ضرب و شتم وحشیانه زندانیان توسط زندانبانان در زندانهای مختلف ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  که گاها منجربه مرگ آنها می شود  را محکوم می کند و از کمسیر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد درامور ایران و دبیرکل سازمان ملل و سایر مراجع حقوق بشری خواهان اقدام فوری و عملی بمنظور پایان دادن به شکنجه و اذیت و آزار زندانیان در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول  مهر ۱۳۹۶ برابر با ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: