۱۳۹۶ تیر ۳۱, شنبه

اعدام یک زندانی پس از ۲ روز شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی توسط زندانبانان ولی فقیه در زندان زابل



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروز  یک زندانی در زندان مرکزی زابل به دار آویخته شد.
روز شنبه ۳۱ تیر ماه زندانی سلمان میر شاهی ۳۵ ساله که ۷ سال در زندان زابل زندانی بود پس از دو روز بسته بودن به ستون افسر نگهبانی زندانی که با شرایط وحشیانه و غیر انسانی مواجه بود اعدام شد . او از شهروندان شمال ایران بود که به اتهام موادر مخدر دستگیر شده بود.   
روز پنجشنبه  ۲۹ تیر ماه  زندانی  سلمان میرشاهی ۳۵ ساله که ۷ سال  در بند ۲ زندان مرکزی زابل زندانی بود  از این بند خارج و به ستونی که در قسمت افسر نگهبانی زندان است با زنجیر بسته شد تا اینکه صبح امروز اعدام شد.
یکی از شیوه های ضدبشری و قرون وسطایی در این زندان این است که زندانی قبل از اجرای حکم ضدبشری اعدام  به ستونی بسته می شود که امکان استراحت نداشته و سایر نیازهای اولیه از وی سلب می شود  و تا لحظه اعدام تحت شکنجه های ضد بشری قرار دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، استمرار اعدام های جنایتکارانه و ضدبشری در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را به عنوان جنایت علیه بشریت  محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسرعالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن اعدام های ضدبشری که بطور مستمر و سیستماتیک در ایران به اجرا در آورده می شود خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۱ تیر ۱۳۹۶ برابر با ۲۲ ژولای ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل

telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: