۱۳۹۶ تیر ۱۷, شنبه

اذیت و آزار و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در زندان سراوان



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » تحت فشار قرار دادن و اذیت و آزار زندانیان سیاسی عماد الدین  ملازهی و یعقوب جهانی  در زندان سراوان.
زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی که ماههاست در زندان سراوان زندانی است ، بطور مستمر مورد اذیت و آزار و فشارهای بازجویان  وزارت اطلاعات  و زندانبانان ولی فقیه قرار دارد.او علاوه برمحرومیت از حقوق اولیه انسانی از مراجعه به بخش اداری و سایر بند ها منع شده است. ممانعت از مراجعه وی  به بخش اداری زندان باعث شده است که او از پیگیری پرونده اش بازبماند.
زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی در اوایل آذرماه سال ۱۳۹۵ پس از آنکه از یک طرح ترور توسط سپاه تروریستی قدس نجات یافت به همراه زندانی سیاسی یعقوب جهانی  دستگیر  و ابتدا به اداره اطلاعات سراوان  و سپس به اداره اطلاعات زاهدان منتقل شدند و تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفتند تا آنها را وادار به اعتراف علیه خود نمایند تا این اعترافات تحت شکنجه را برای صدور احکام غیر انسانی و ضدبشری بکار ببرند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اذیت و آزار و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی  برای زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان سراوان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام و سرکوب زندانیان سیاسی در ایران  خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ تیر ۱۳۹۵ برابر با ۰۸ ژولای ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: