۱۳۹۶ تیر ۳۰, جمعه

زندانی بسته شده به ستون زندان زابل در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام است



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » انتقال یک زندانی در زندان زابل جهت اجرای حکم ضدبشری اعدام.  
روز پنجشنبه  ۲۹ تیر ماه  زندانی  سلمان میرشاهی ۳۵ ساله که ۷ سال است در بند ۲ زندان مرکزی زابل زندانی است از این بند خارج و به ستونی که در قسمت افسر نگهبانی زندان است با زنجیر بسته شده  تا در روزهای آینده به دار آویخته شود. گزارشها حاکی از آن است که احتمالا فردا در زندان زابل اعدام خواهد شد.
یکی از شیوه های ضدبشری و قرون وسطایی در این زندان این است که زندانی قبل از اجرای حکم ضدبشری اعدام  به ستونی بسته می شود که امکان استراحت نداشته و سایر نیازهای اولیه از وی سلب می شود  و تا لحظه اعدام تحت شکنجه های ضد بشری قرار دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، استمرار اعدام های جنایتکارانه و ضدبشری در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را به عنوان جنایت علیه بشریت  محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسرعالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن اعدام های ضدبشری که بطور مستمر و سیستماتیک در ایران به اجرا در آورده می شود خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۱ تیر ۱۳۹۵ برابر با ۲۱ ژولای ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل

telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: