۱۳۹۶ تیر ۳۱, شنبه

اعدام یک نوجوان تبعه پاکستان و ۲ تبعه افغانستان در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » اعدام یک نوجوان تبعه پاکستان و ۲ زندانی تبعه افغانستان در زندان مرکزی زاهدان به اتهام داشتن مواد مخدر .
روز شنبه ۳۱ تیر ماه ۲ زندانی تبعه افغانستان  که سنین آنها بین ۳۷ سال الی ۴۵ سال بود و ۸ سال در زندان بسر برده بودند  در محوطه زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند .
اسامی این دو زندانی که صبح امروز اعدام شدند به قرار زیر می باشد:
۱ ـ زندانی بشیر رسولی ۳۷ ساله  از اتباع افغانستان که در بند ۴ زندان زاهدان زندانی بود..
۲ ـ  زندانی خیر محمد سادات ۴۵ ساله  که در بند ۴ زندان زاهدان زندانی بود . این زندانی نیز از اتباع افغانستان بود

این ۲ زندانی روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه  از بند ۴ خارج و به سلول انفرادی بند  قرنطینه زندان زاهدان جهت اجرای حکم ضدبشری اعدام  منتقل شدند.

همچنین روز شنبه  ۲۴ تیر ماه نیز  ۳ زندانی از بندهای ۲،۴ و۷ که سن  یکی از آنها  هنگام دستگیری کمتر ۱۵ سال  و از اتباع پاکستان بود ، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند .

اسامی اعدام شدگان روز شنبه ۲۴ تیر ماه که به دلیل داشتن مواد مخدر اعدام شدند  به قرار زیر می باشد :
۱ـ غدیر احمد بیقان زاده از اتباع پاکستان، وی  هنگام دستگیری ۱۵ ساله بود و در سن ۲۲ سالگی پس از ۷ سال زندان در بند ۲ معروف به بند نوجوانان اعدام شد
۲ ـ محمد بیقان زاده ۳۲ ساله از اتباع پاکستان که ۷ سال در بند ۷ زندان زاهدان زندانی بود  
۳ـ شیخ محمد بلوچ زهی ۴۶ ساله، ۶ سال در بند ۴ زندان زاهدان زندانی  بود. این زندانی از جمله کسانی بود که ماموران وزارت اطلاعات به وی امان نامه داده بودند که از پاکستان به ایران بازگردد ولی به محض ورود به خاک ایران دستگیر و طی یک دادگاه فرمایشی وی را محکوم به اعدام نمودند .

 از طرفی دیگر  به زندانیان زندان زاهدان رسما اعلام شده است که اجرای حکم ضدبشری اعدام  ۶۰ نفر به  زندان زاهدان ابلاغ شده است که به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد. یکی از مسئولین زندان زاهدان به زندانیان گفته است برای متوقف شدن این حکم ها فقط می توانید دعا کنید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، استمرار اعدام های جنایتکارانه و ضدبشری در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را به عنوان جنایت علیه بشریت  محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسرعالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن اعدام های ضدبشری که بطور مستمر و سیستماتیک در ایران به اجرا در آورده می شود خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۱ تیر ۱۳۹۶ برابر با ۲۲ ژولای ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل

telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: