۱۳۹۳ دی ۱۵, دوشنبه

وضعیت نگران کننده زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی و نیاز مبرم وی به درمان


بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت و شرایط جسمی زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی حاد می باشد ولی دادگاه ویژه روحانیت ولی فقیه مانع درمان وی است.
 گزارش ارسالی حاکی از آن است که صبح روز شنبه 13 دی ماه 1393 خانواده آقای کاظمینی بروجردی به زندان اوین مراجعه و ایشان را در وضعیت  بسیار نگران کننده ای ملاقات کردند بطوری که ایشان قادر به راه رفتن نبودند و با کمک دو نفر از زندانیان به محل ملاقات آورده شدند.
اقای سید حسین کاظمینی بروجردی  زندانی عقیدتی است که در حال سپری کردن نهمین سال از محکومیت یازده ساله خویش است، بعلت شرایط نامناسب زندان و همچنین شکنجه هایی که متحمل شده، به  بیماریها و عوارض زیادی از جمله ناراحتی های قلبی و تنفسی و کلیوی مبتلا گشته اند. این درحالی است که  در روز .19 دسامبر ایشان همچنین دچار شوک عصبی شده بود و  در بهداری زندان  نتیجه آزمایش قند  ایشان حدود 600 بوده است و چون انگشت پای ایشان سیاه شده بیم آن می رود که دچار عارضه   قانقاریا شده باشند. با این  حال  هنوز درمان خاصی برای اقای بروجردی صورت نگفته و حتی هم بندی های آقای بروجردی در اثر مشاهده وضعیت حاد او با  دادگاه ویژه روحانیت تماس گرفته و خواهان رسیدگی به وضعیت این زندانی عقدیتی شده اند اما پاسخی به غیر از توهین و تهدید دریافت نکرده اند.
خانواده آقای بروجردی با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت ایشان، از تمامی مسئولین و نهادهایی که مسئولیت دفاع از قربانیان خشونت و محروم از درمان را در جهان به عهده دارند، خواستار فراهم کردن دیدار فوری یک پزشک متعهد و مستقل  با آقای بروجردی را شدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به شرایط حاد جسمی زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی  ابراز نگرانی کرده و عدم درمان وی  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به شرایط غیر انسانی و عدم درمان زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ دی۱۳۹۳ برابر با۵ ژانویه ۲۰۱۵
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: