۱۳۹۳ دی ۱۲, جمعه

ورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل ۳ دختر دانشجو و فعال مدنی هموطن کرد و دستگیری آنها


بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» سه دختر  دانشجو و فعال مدنی هموطن کرد  که در دانشگاه تهران مشغول تحصیل هستند  با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل سکونت آنها دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
 یکی از اعضای خانواده  آنها اعلام نمود که روز پنجشنبه ۱۱ دی ماه  ۳  دختردانشجو و فعال مدنی هموطن کرد با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل سکونت آنها در تهران دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.اسامی این ۳ دانشجو به قرار زیر می باشد: شیلان رحمانی پور اهل شهرستان بوکان ، کوثر رحمانی پور اهل شهرستان بوکان و چنور عباسی اهل شهرستان  سنندج
این سه دانشجو و فعال مدنی از حقوق زندانیان سیاسی زن هموطن کرد که در زندانهای مختلف ایران زندانی هستند دفاع می کردند.
 بیست و یک دختر دانشجو و فعال مدنی  هموطن کرد که در حوزه  دفاع از حقوق زنان زندانی سیاسی کرد فعال هستند. آنها حدودا ۲ هفته پیش نامه هایی به علی خامنه ای و به کمسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال کردند و در این نامه ها  خواهان رسیدگی به شرایط غیر انسانی زنان زندانی سیاسی کرد و آزادی آنها شده بودند.
ولی پس از گذشت نزدیک به ۲ هفته نه تنها به نامه های آنها پاسخی داده نشد بلکه با یورش به منازل مسکونی آنها تا به حال  ۳ نفررا  دستگیرکرده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به منازل مسکونی ۳ دختر   دانشجو و فعال مدنی ، دستگیری و انتقال آنها به نقاط نامعلوم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی  خواستار دخالت برای  آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۲ دی۱۳۹۳ برابر با۲ ژانویه ۲۰۱۵

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل





www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: