۱۳۹۳ دی ۱۳, شنبه

زندانی سیاسی علی معزی توسط بازجویان وزارت اطلاعات از بند خارج و به نقطه نامعلومی منتقل گردید


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»صبح امروز زندانی سیاسی علی معزی  از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ توسط بازجویان وزارت اطلاعات از زندان مرکزی کرج خارج و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.
روز شنبه ۱۳ دی ماه حوالی ساعت ۰۹:۳۰ زندانی سیاسی علی معزی توسط بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه احضار و از آنجا به نقطه ای نامعلوم منتقل گردید.احتمالات حاکی از آن است که او به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شده باشد.
 زندانی سیاسی علی معزی پیش از این ۲۰ مهرماه بدون هیج دلیلی توسط بازجویان وزارت اطلاعات به مدت ۲ ماه در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی و فشارهای روحی و جسمی قرار داشت و اخیرا به بند عمومی زندان مرکزی کرج بازگردانده شده بود .
  این زندانی سیاسی در طی نگهداری در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین از حقوق خود دفاع نمود و حاضر به پس دادن بازجویی به بازجویان وزارت اطلاعات نشد . بازجوی وزارت اطلاعات به وی گفته بود: که فکر نکن مدت زمان محکومیت تو تمام شده است و تو می توانی آزاد شوی .ما ( بازجویان وزارت اطلاعات) در حال تشکیل پرونده ای جدید هستیم که تو را به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۵ سال زندان ویا حتی اعدام محکوم کنیم.
 زندانی سیاسی علی معزی طی ۲ ماه که در سلولهای انفرادی بود دائم تحت بازجویی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و مورد فحاشی و توهین قرار می گرفت.تهدید به صدور و اجرای حکم اعدام و یا حبسهای طولانی مدت می شد. شکنجه گروزارت اطلاعات علیرغم بیماری حادی که آقای معزی به آن مبتلا است  وی را به عمد برای مدت طولانی  وادار به ایستادن می نمود.این شکنجه گر همچنین بطور سیستماتیک و برای مدت طولانی امکان استفاده از سرویس بهداشتی را از ایشان  سلب می کرد.
زندانی سیاسی علی معزی در حال حاضربه دلیل شکنجه های طاقت فرسای جسمی و روحی در دهه ۶۰ دچار بیماریهای متعددی است  از جمله  بیماری کلیوی، سرطان پروستات و انسداد روده . در آخرین باری که وضعیت جسمی او حاد گردید و بازجویان وی را به بیمارستانی در گوهردشت منتقل کردند پزشکان به مسئولین زندان هشدار جدی داده بودند که او باید بسرعت مورد عمل جراحی قرار گیرد در غیر این صورت جان وی در معرض خطر جدی قرارخواهد گرفت.اما مدتی بعد به بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و زمانیکه به بند عمومی زندان مرکزی کرج بازگردانده شد به وی گفته شد به دلیل اینکه در زندان نبوده است نوبت  گذشته است و دیگر امکان عمل جراحی برای وی وجود ندارد.
 بازجوی وزارت اطلاعات وی را تهدید نموده است که او را بطور دردناکی به قتل خواهد رساند و به نظر می آید که بازجویان وزارت اطلاعات قصد زجر کش کردن وی را دارند.
بطور معمول سرنوشت زندانی سیاسی  در تمامی مراحل زندان و حتی زمانیکه  آزاد می شود در دست بازجویان وزارت اطلاعات است . شکنجه گران و بازجویان وزارت اطلاعات  مذبور تعیین می کنند که زندانی تحت شکنجه قرار گیرد ، مدت طولانی در سلولهای انفرادی بدون حداقل امکانات انسانی قرار گیرد،به چه بند و زندانی منتقل گردد،اجازه  درمان دارد یا نه ، و برای زندانی سیاسی در دادگاه های  ولی فقیه  چه حکمی  صادر شود و با خانواده زندانی سیاسی چه برخوردی شود و موارد متعدد دیگر،
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی که از شرایط حاد جسمی رنج می برد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام و شکنجه ، اسید پاشی  و چاقوکشی علیه دختران و زنان ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت  آخوند علی خامنه ای ولی فقیه و آخوندهای  همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد  است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ دی۱۳۹۳ برابر با۳ ژانویه ۲۰۱۵
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: