۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

وخامت وضعیت جسمی و انتقال روزنامه نگار زندانی به یکی از بیمارستانها


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روزنامه نگار زندانی مسعود باستانی به دلیل وخامت وضعیت جسمی اش به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شد .
روز یکشنبه 2 بهمن ماه روزنامه نگار زندانی مسعود باستانی پس از به وخامت گراییدن وضعیت جسمی اش به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شد. این روزنامه نگار زندانی مدتها است که از شرایط حاد جسمی رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات از درمان وی در بیمارستانهای خارج از زندان ممانعت می کردند.
در حال حاضر چند زندانی سیاسی دیگر در بند4 زندان گوهردشت کرج که ماها است در شرایط حاد جسمی بسر می برند بدون درمان به حال خود رها شده اند. زندانی سیاسی جعفر اقدامی که نزدیک به 6 ماه است از وضعیت حاد جسمی رنج می برد و تقریبا قادر به حرکت نمی باشد به حال خود رها شده است. کارهای شخصی این زندانی سیاسی با کمک همبندیانش صورت می گیرد.
همچنین زندانی سیاسی صالح کهندل چند ماهی است که با کاهش شدید پلاکت خون مواجه می باشد اخیرا کاهش پلاکتهای خون او به حد خطرناکی رسیده است و جان این زندانی سیاسی را در معرض خطر جدی قرار داده است.
یکی از شیوه های غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات که علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود ممانعت از درمان آنها تا اینکه زندانی سیاسی در حالت جسمی حاد و غیر قابل برگشتی قرار گیرد و در مواردی به عمده قصد زجرکش کردن زندانی سیاسی را دارند که از جملۀ آنها زنده یاد بازاری زندانی محسن دگمه چی را می تواند نام برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اقدام غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی بسر می برد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
05 بهمن 1390 برابر با 25 ژانویه 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: