۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

جرزنی نرم یا زورگویی نرم؟! (ارژنگ داودی)


دست نوشته ای از زندانی سیاسی ارژنگ داودی در مورد اخاذی بانگ پاسارگارد از زندانیان سیاسی و عادی بی دفاع جهت انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار گرفته است که متن آن به قرار زیر می باشد:
با یاد خدا،
ظاهرا تعویض پیش از موعود کارت خرید زندانیان بصورت یک روال در آمدزا برای سهام داران ...مسلک و برای مدیران خاطی بانک پاسارگارد در آمده که کارتهای مشتریان را سالیانه یک بار راسا تعویض و یکبار هم راسا می سوزاند و هر بار نیز مبلغی بین 2 تا 3 هزار و پانصد تومان از حساب مشتری کسر می نماید که به زعم زندانیان این یعنی جرزنی آشکار.
از سوی دیگر خانواده ها هنوز به شمار حساب 16 رقمی بی نام عضو زندانی شان عادت نکرده اند که بایستی خود را به یک شماره 16 رقمی بی نام جدید وفق دهند و مشتری زندانی نیز باید هر از گاهی رمز جدیدی را به ذهن مغشوش خود بسپارد مزافا اینکه علیرغم درج عبارت "کارت خرید مددجو روی کارتهای ارائه شده از ارائۀ فاکتور خرید خوداری می شود. این موضوع نیز به نوبۀ خود و به دفعات موجبات اجحاف مشتریان را فراهم آورده و من بعد نیز خواهد آورد.
تاکنون در ادبیات سیاسی کشور اصطلاحاتی چون انقلاب نرم،جنگ نرم ،افسران نرم و ... شنیده بودیم و حالا بایستی که جرزنی نرم یا زورگویی نرم را نیز به ادبیات آشفتۀ کشور اضافه کنیم . زیرا تصمیمات بطور یکطرفه و بدون رعایت حال مشتری گرفته می شود.صرفا که مشتری را به ارائۀ درخواست کتبی ؟! برای اجرای تصمیمات غیر قانونی خود نیز مجبور می نماید. ما مانده ایم حیران چنین شیوۀ مرسوم با کلک مرغابی نام بگذاریم یا کلاه شرعی .در یک جامعۀ آزاد اینگونه اعمال هم بی احترامی آشکار به مشتری به حساب می آید و هم قابلیت پیگیری قضایی تحت عنواین اخاذی و کالاه بردای را دارد.
در پایان مگر دروغگویی شاخ و دم دارد وقتی که کارت مشتری تارخ انقضای آن دقیقا درج می شود ولی به آن عمل نمی گردد و هم اینک نیز حداقل یک سال قبل از انقضای مدت درج شده کارتها را باطل کردندو این یعنی که آقایان مربوطه برای خودشان هم کمترین ارزش و احترامی قائل نیستند و صد البته اگر آدم هایی ارزشمندی بودند هم برای حرف خودشان احترام قائل بودند و هم برای مشتریان
شرمتان باد به تعداد مشتریان ،
ارژنگ داودی
زندانی سیاسی ، شاعر و نویسنده
4 بهمن 1390


info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: