۱۳۹۰ دی ۱۴, چهارشنبه

محکومیت جدید علیه زندانی سیاسی محمدرضا گلی زاده در زندان اوین


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" دادسرای اوین زندانی سیاسی محمدرضا گلی زاده اخلاقی را فرا خواند و محکومیت جدید ی را علیه او به اجرا گذاشت .

زندانی سیاسی محمدرضا گلی زاده اخلاقی اخیرا به دادسرای اوین برده شد و به او اعلام گردید به دلیل توهین به رئیس جمهور به یک میلیون ریال جریمه محکوم شده است .دادسرای اوین توسط بازجویان سابق وزارت اطلاعات که تحت عنوان بازپرس هستند اداره می شود.
دادسرای اوین به عنوان یکی از اهرمهای سرکوب علیه فعالین بکار برده می شود و تا به حال ده ها نفر را پس از مراجعه به این دادسرا دستگیر و به بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل کرده اند.

لازم به یادآوری است زندانی سیاسی محمدرضا گلی در جریان اعتراضات گسترده مردم ایران در تیر ماه 89 دستگیر شد و40 روز در سلولهای انفرادی بند 240 بسر برد و سپس به بند 209 زندان اوین منتقل شد وتا بهمن ماه 89 در آنجا زندانی بود.
سپس او را به بند 350 زندان اوین منتقل کردند . او مهرماه 90 در شعبۀ 28 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت و با نسبت دادن اتهامات واهی و دروغین توهین به مقدسات و توهین به رهبری به 7 سال زندان محکوم شد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محاکمه و محکوم کردن این زندانی سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجعه بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
14 دی 1390 برابر با 04 ژانویه 2012


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: