۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

ادامه بازداشت زندانی سیاسی هادی عابدی علیرغم گذشت 2 ماه از پایان یافتن محکومیت غیر انسانی وی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا بیش از 2 ماه است که از مدت محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی وی می گذرد ولی بازجویان وزارت اطلاعات همچنان از آزادی وی ممانعت می کنند.مدت محکومیت 2 سالۀ او آبان ماه به پایان رسیده بود.
زندانی سیاسی هادی عابدی با خدا 15 آبان سال 1388 با پرونده سازی بازجویان وزارت و ارسال پرونده وی به شعبۀ 1 دادگاه انقلاب توسط بابایی رئیس این شعبه مورد محاکمه و به 2 سال زندان محکوم شد و حکم غیر انسانی و غیر قانونی وی به اجرا گذاشته شد.
زندانی سیاسی هادی عابدی باخدا از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که هنگام دستگیری مورد اصابت گلوله سپاه پاسداران قرار گرفت و دچار قطع نخاع گردید. او از آن زمان تا به حال قادر به حرکت نیست و فقط با کمک صندلی چرخ دار حرکت می کند. اصابت گلوله باعث آسیب رساندن به سایر اندام های وی گردید که از جملۀ آن کلیه و از کار افتادن کامل مثانه می باشد. او همچنین در طی مدت بیش از 2 سال زندان با شرایط قرون وسطایی دچار ناراحیتهای جدیدی گردید و بیماریهای قبلی وی تشدید گردید .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت این زندانی سیاسی که مدت محکومیت او 2 ماه است که به پایان رسیده را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بازدید از زندانها ،ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها جهت تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به دبیر کل سازمان ملل متحد می باشد .
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
15 دی 1390 برابر با 05 دسامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: