۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران از درمان فعال حقوق بشر


بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند علیرغم تاکیدات پزشک زندان مبنی بر انتقال وی به یکی از بیمارستانهای خارج زندان جهت انجام معالجات ،اما همچنان با انتقال وی به بیمارستان مخالفت می شود.
چند روز پیش پزشک زندان فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند را برای دومین بار در طی چند ماه اخیر مورد معاینه قرار داد و بخاطر ناراحتی حاد پروستات دستور انتقال او را به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان صادر نمود و علیرغم تاکیدات پزشک مربوطه ،بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از انتقال این فعال حقوق بشر به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان جهت مداوا ممانعت به عمل می آورند.
فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند همچنین از ناراحتی قلبی رنج می برد و تا به حال حداقل 2 بار دچار سکتۀ قلبی در زندان شده است.
از طرفی دیگر فرزند 21 ساله این فعال حقوق بشر چند روز پیش دچار لختگی خون گردید و به دلیل وخیم شدن شرایط جسمی اش او را در بخش سی سی یو بیمارستان تحت مراقبتهای ویژه پزشکی قرار گرفت.فعال حقوق بشر خواهان دیدار و عیادت از فرزند بیمارش شده است.اما تا این لحظه بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی با این مسئله موافقت نکرده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم انتقال این فعال حقوق بشر که در شرایط حاد جسمی است وهمچنین عدم توجه به تاکیدات پزشک زندان برای دومین بار مبنی بر انتقال وی به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان جهت درمان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
06 بهمن 1390 برابر با 26 ژانویه 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: