۱۳۹۸ مرداد ۳۱, پنجشنبه

روزانه ده ها باربردر نقاط مختلف مرزی بدست نیروهای سرکوبگر انتظامی ولی فقیه به قتل رسانده می شوند


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  یک جوان باربر با شلیگ گلوله نیروی سرکوبگر انتظامی به لاستیک ماشین وی دچار سانحه گردید و در دم به قتل رسید 

روز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه جوانی به نام رضا جوکار متولد مهرماه ۱۳۷۱ در بخش بوشکان از توابع دشستان بوشهر که برای امرار معاش خانواده اش باربری می نمود مورد تعقیب نیروی سرکوبگر انتظامی قرار گرفت و نیروی انتظامی ماشین این جوان را هدف شلیک گلوله قرار داد و لاستیک ماشین وی ترکید و ماشین او واژگون گردید که منجر به مرگ این جوان گردید.
نیروهای سرکوبگر و باجگیر ولی فقیه در استانهای جنوبی کشور حاشیه خلیج فارس با ایجاد پاسگاه ها و ماشین های گشت دست به کشتار گسترده مردم می زند و کشتار مردم بصورت روزانه صورت می گیرد. 
تعدادی زیادی از مردم  برای امرار معاش با ماشینهای خویش اقدام به بردن بارهای کرایه ای دیگران می کنند این بارها بیشتر شامل  مواد غذایی، پارچه و غیره است.  این بارها معمولا  مربوط به سپاه پاسداران و یا عیادی آنها ست که از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد کشور می شود و از گمرک به تهران منتقل می شوند. بارهای عمده  توسط کامیونهای مربوط به سپاه پاسداران بدون پرداخت گمرک به تهران منتقل میکنند و بخشی از آن توسط ماشینهای شخصی مردمی که بیکار هستند و برای امرار معاش جویای کار هستند نقل و انتقال می شود و اکثر محدود به چند کالا هستند.

فاجعه در این است که روزانه چندین تن از این باربران بی گناه  

کشته و زخمی می شوند و کل جاده های حاشیه خلیج فارس از خوزستان گرفته تا  سیستان و بلوچستان تبدیل به کشتارگاه مردم بی دفاعی شده است که برای امرار معاش خویش اقدام به باربری می کنند . 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  قتل و جرح، بازداشت و اخاذی میلیونی از باربران بی گناه  را  محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، دبیرکل سازمان ملل متحد ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران وسایر مراجع حقوق بشری خواستار اقدام عملی و فوری برای پایان دادن به کشتار مردم ایران به انحای مختلف توسط رژیم ضدبشری ولی فقیه آخوند  علی خامنه ای  در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۳۱ مرداد ۹۸ برابر با ۲۲ اوت ۲۰۱۹

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: