۱۳۹۶ تیر ۶, سه‌شنبه

زندانبانان ولی فقیه از درمان یک زندانی سیاسی که در اثر سکته مغزی نیمی از تنش بی حس شده است خوداری می کنند


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی زندان زاهدان ۲۵ روز است که در اثر سکته نیمی از بدن وی فلج شده است اما زندانبانان ولی فقیه ضدبشر از درمان وی خوداری می کنند.

زندانی سیاسی ابوبکر ملازهی حدودا ۲۵ روز پیش دچار سکته مغزی می شود  که در اثر این سکته نیمی از بدن وی فلج می شود . در طی این مدت او بارها به بهداری زندان، رئیس زندان و اطلاعات زندان مراجعه نمود و خواهان درمان خویش می شود اما تا به حال نه او را درمان نموده اند و نه  پاسخ مشخصی  به وی داده اند و در اثر عدم درمان این زندانی سیاسی هموطن بلوچ وضعیت جسمی  این زندانی رو به وخامت نهاده است.
زندانی سیاسی  ابوبکر ملازهی حدود ۳۰ ماه پیش در روستای نصیرآباد  از توابع شهرستان سرباز دستگیر و به اداره اطلاعات  زاهدان منتقل نمودند و مورد شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران  قرار می گیرد .او علیرغم گذشت این مدت هنوز در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.     

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانی سیاسی هموطن بلوچ که در شرایط حاد جسمی است  را محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن اعمال ضدبشری علیه زندانیان سیاسی در ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۷ تیر ۱۳۹۵ برابر با ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: