۱۳۹۶ خرداد ۳۱, چهارشنبه

وضعیت جسمی ۲ اعتصاب غذا کننده در زندان گوهردشت کرج حاد می باشد



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  وضعیت و شرایط جسمی ۲ زندانی در حال اعتصاب غذا در زندان گوهردشت کرج  حاد می باشد اما از رسیدگی پزشکی محروم می باشند .
زندانیان خالد حردانی و رسول حردانی  دو برادری که از ۱۰ و ۲۳ روز پیش در اعتراض به عدم آزادیشان دست به اعتصاب غذا زده اند ،به دلیل  طولانی شدن اعتصاب غذا،بیماریهای مزمن و قبلی آنها تشدید یافته و همچنین  دچار ناراحتی کلیوی و گوارشی شده اند. این زندانیان که مدت محکومیت آنها در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴  پایان یافته است اما دادستانی انقلاب از آزادی آنها خوداری می کند.

در طی روزهای گذشته وضعیت جسمی این ۲ زندانی در حال اعتصاب غذا حاد شده  و با این وجود بهداری زندان از پذیرش و درمان آنها خوداری می کند و هرگونه رسیدگی پزشکی را منوط به پایان دادن به اعتصاب غذا کرده است .آنها در طی این مدت بین ۷ الی ۹ کیلو از وزن خویش را از دست داده اند . از طرفی رسول حردانی دچار بیماری ام اس است و شرایط جسمی او به دلیل ۲۳ روز اعتصاب غذا بسیار حاد شده است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، ضمن محکوم کردن ممانعت  از آزادی این ۲ زندانی خواهان آزادی بی درنگ آنها است و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان فشار آوردن بر رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

۰۱ تیر ۱۳۹۶ برابر با۲۲ ژوئن۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: