۱۳۹۶ خرداد ۱۵, دوشنبه

ممانعت از درمان و مرخصی استعلاجی یک زندانی در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی رسول حردانی  در اعتراض به عدم معالجه و عدم دادن مرخصی استعلاجی دست به اعتصاب غذا زده است .
بنابه گفته یکی از بستگان درجه یک  زندانی رسول حردانی  وی از ۷ روز پیش در سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج دست به اعتصاب غذا زده است . علت اعتصاب این زندانی  اعتراض به عدم درمان و ندادن مرخصی درمانی می باشد. به گفته  خانواده این زندانی ، وی دچار بیماری ام. اس می باشد و همچنین تا به حال چندین بار دچار تشنج شده است.
از طرفی نماینده دادستان به زندانی رسول حردانی گفته بود که اگر سندی را وثیقه قرار دهد به او مرخصی استعلاجی داده خواهد شد اما علیرغم سپردن وثیقه ،زندانبانان ولی فقیه از دادن مرخصی استعلاجی خوداری می کنند و از طرف دادستانی کسانی که سند را به عنوان وثیقه قرار داده اند مورد تهدید قرارگرفته اند که اگر به تامین وثیقه برای این زندانی ادامه دهند تبعات منفی آن را خواهند دید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، عدم درمان و ممانعت از مرخصی استعلاجی این زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مرجع بین المللی می خواهد که بر رژیم ولی فقیه فشار وارد کنند تا به عدم درمان و اذیت و آزار زندانیان پایان دهد. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ برابر با۰۵ ژون ۲۰۱۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: