۱۳۹۶ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

صدور حکم ۲ بار اعدام برای یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  دادگاه شعبه ۱ انقلاب ولی فقیه در زاهدان  برای یک زندانی سیاسی جوان  هموطن بلوچ حکم  ۲ بار اعدام صادر نمود. 
 زندانی سیاسی هموطن بلوچ  عبدالقاصد خشت حدودا  ۲۸ ساله از شهرستان کنارک تقریبا ۹ ماه پیش  در شعبه ۱ دادگاه انقلاب  زاهدان توسط بامری و موسوی مورد محاکمه قرار گرفت واخیرا به وی اعلام شده است  که به ۲ بار  اعدام محکوم شده است. او حدودا ۳۰ ماه پیش در شهرستان کنارک از توابع چابهار دستگیر شد و در طی این مدت در بند۴ زندان مرکزی زاهدان زندانی می باشد .
شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان که تقریبا تمامی احکام اعدام  علیه زندانیان سیاسی و عادی را صادر می کند توسط بامری و موسوی اداره می شود، و تا به حال تعداد زیادی توسط این شعبه دادگاهی  واعدام شده اند . بامری و موسوی از جنایتکاران علیه بشریت ،تا به حال  تعداد بیشماری از جوانان استان سیستان وبلوچستان را محکوم به اعدام کرده اند  و به دستور این افراد و حتی حضور آنها در میدان دار،این حکم ضد بشری  به اجرا گذاشته شده است ، این ۲ فرد همچنین احکام سنگین و غیر قابل تصوری را علیه زندانیان صادر می کنند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدور احکام ضدبشری اعدام علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ را محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن صدور احکام اعدام و اجرای آن  در ایران، خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست او به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ برابر با ۶ ژوئن ۲۰۱۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: