۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

بازگرداندن مجدد مولوی نوالدین کاشانی پس از ۶ روز اذیت و آزار ، توهین و تحقیر به زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » بازگرداندن مجدد زندانی عقیدتی مولوی نورالدین کاشانی پس از چند روز اذیت و آزار و توهین و تحقیر  به زندان مرکزی زاهدان.
روز دوشنبه ۱۵ آذرماه زندانی عقیدتی مولوی نورالدین کاشانی پس از ۶ روز که به زندان مشهد به منظور محاکمه در دادگاه ویژه روحانیت منتقل شده بود و در طی این مدت مورد اذیت و آزار ، توهین به اعتقادات مذهبی  و تحقیر زندانبان ولی فقیه بدستور دادگاه ویژه روحانیت قرار گرفته بود به زندان زاهدان بازگردانده شد . زندانی عقیدتی  مولوی نور الدین کاشانی  که  از زندان  زاهدان به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد به منظور محاکمه برده شده بود ،۲ ساعت در آنجا در انتظار محاکمه بسر برد و در نهایت دادگا ه ویژه روحانیت ضمن توهین و بدرفتاری از پذیرش و محاکمه وی خوداری کرد و از آنجا به منظور اذیت و آزار و توهین و تحقیر به زندان وکیل آباد مشهد منتقل  گردید.
زندانبانان برای تحقیر مولوی  ابتدا به وی گفتند که باید لباسهای مذهبی و بلوچی که بر تن دارد  را از تن در بیاورد و لباسهای زندان را بپوشد که با اعتراض شدید وی مواجه شدند. زندانبانان ولی فقیه به زور لباسهای وی را از تنش در آورده و لباس زندان را پوشاندند. بعد از این به او فشارآوردند که باید ریش خود را که یکی از نشانه های مذهبی اهل سنت است اصلاح کند که مولوی به آنها گفت شما بخوبی می دانید من مولوی هستم و این جزیی از نشانه های مذهبی و اعتقادی ما است و ممانعت از آن یعنی توهین به مذهب و اعتقادات ما . ولی زندانبانان  که از دادگاه ویژه روحانیت دستور داشتند که او را مورد اذیت و آزار و توهین و تحقیر قرار دهند  با توهینهای مستمر و با زور،اعمال غیر انسانی خویش را پیش می بردند. چهار نفر از آنها مولوی را می گیرند و نفر پنجم بطرز وحشیانه و غیر انسانی  ریش او را کوتاه می کنند.
بعد از اینکه تمامی اعمال غیر انسانی و ضدبشری مورد نظر دادگاه ویژه روحانیت صورت گرفت او را مجددا به زندان مرکزی زاهدان منتقل نمودند.
روحانی زندانی اهل سنت مولوی نور الدین کاشانی حدودا ۴۵ ساله و در مرداد ماه  سال ۱۳۹۲ در شهر زاهدان با یورش مامورین اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و به اطلاعات سپاه پاسداران منتقل گردید. او به مدت ۶ ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان اطلاعات سپاه قرار داشت و بعد از آن به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل گردید و به مدت ۵ ماه در آنجا تحت فشارهای غیر انسانی قرار داشت.
بازجویان اطلاعات سپاه او را مورد وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند تا وی را وادار به اعتراف علیه خود نمایند و از طرفی دیگر یکی از جوانان را تحت فشار و شکنجه وادار نموده اند تا علیه مولوی نورالدین کاشانی شهادت دروغ بدهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی علیه روحانی اهل سنت مولوی نورالدین کاشانی بدستور دادگاه ویژه روحانیت ولی فقیه در مشهد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به سرکوب ادیان و مذاهب در ایران است .
  

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۱۶ آذر٩٥ برابر با ۰۶ دسامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
گزارشگر ویژه ادیان سازمان ملل متحد
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: