۱۳۹۵ آذر ۲۹, دوشنبه

صدور حکم ضدبشری اعدام برای ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ توسط محمد مرزیه


بنابه گزارش ارسالی به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » دو زندانی سیاسی هموطن بلوچ پس از ۲ سال بلاتکلیفی در زندان زاهدان، حکم اعدام آنها توسط محمد مرزیه صادر گردید.
روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه حکم اعدام ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ محبوس در بند ۳ زندان زاهدان پس از ۲ سال بلاتکلیفی به آنها اعلام شد.آنها ۵ روز پیش به شعبه ۲ دادگاه انقلاب زاهدان منتقل شدند و توسط محمد مرزیه بدون داشتن وکیل  مورد محاکمه قرار گرفتند. محمد مرزیه دادستان انقلاب پیشین استان سیستان و بلوچستان بود که اخیر وی را به عنوان قاضی شعبه ۲ دادگاه انقلاب منصوب نموده اند. پیش از این محمد مرزیه در کیفر خواست خواهان اعدام این ۲ زندانی سیاسی شده بود. محمد مرزیه در طی دوران بازجویی، از آنها خواسته بود که در صورتیکه برادر و عموی آنها که از فعالین بلوچ و در خارج از ایران هستند خود را به اداره اطلاعات زاهدان  معرفی کنند آنها آزاد خواهند شد و عملا این ۲ زندانی به عنوان گروگان نگهداری می شوند  
زندانی سیاسی الیاس کلندر زهی ۲۲ ساله از ساکنین شهر سروان ۲ سال پیش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان منتقل گردید اوبه مدت ۷ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و پس از آن به بند ۳ زندان زاهدان منتقل گردید.
زندانی سیاسی حسن دهواری ۲۸ ساله از ساکنین شهر سروان  که ۲ سال پیش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به مدت ۷ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت .او در حال حاضر در بند ۳ زندان زاهدان زندانی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، گروگان گیری افراد و ماه ها در حالت بلاتکلیفی در زندان نگه داشتن آنها  و صدور حکم ضدبشری اعدام به خاطر دیدگاه های سیاسی شان  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام و شکنجه در ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۳۰ آذر٩٥ برابر با ۱۹ دسامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: