۱۳۹۴ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

به تعویق افتادن چند ماه حقوق کارگران و تبلیغات کذب رادیو و تلویزیون و مقامات دولتی مبنی بر قرار افزایش حقوق کارگران


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران»  به تعویق افتادن  مستمر حقوق کارگران نیشکر هفت تپه و نی بر ها  که تنها با اعتصاب و اعتراض  بخش بسیار کوچکی از حقوقشان  به آنها پرداخت می شود.
در طی روزهای اخیر کارگران نیشکر هفت تپه دست به اعتصاب و اعتراضات گسترده ای  زدند آنها خواهان پرداخت  حقوق و مزایای به تعویق افتاده خود هستند .پیش از این اعتراضات حقوق  کارگران ۳ ماه به تعویق افتاده  بود. اما با این اعتراضات مدیر عامل این شرکت موافقت کرد که فقط حقوق آبان  ماه آنها را پرداخت کنند ولی هنوز حقوق ماه های آذر ، دی و احتمالا بهمن  ماه به آنها پرداخت نشده است.
کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضات اخیر خود تاکید کردند که خواهان پرداخت کلیه حقوق و مزایای به تعویق افتاده خود هستند  که به قرار زیر می باشد:
۱ـ پرداخت حقوق  ماه های به تعویق افتاده
۲ـ پرداخت پاداشهای به تعویق افتاده
۳ـ پرداخت حق اولاد که بیش از ۱ سال از آن می گذرد.
کارگران نیشکر هفت تپه  به مدیر عامل  شرکت که از عوامل  سپاه پاسداران می باشند هشدار دادند در صورت عملی نشدن خواستهایشان  دست به اعتصاب و اعتراضات طولانی مدت خواهند زد  و تا برآورده شدن خواستها به اعتصاب و اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
از طرفی دیگر وضعیت کارگران نی بر این کارخانه که بعضی از آنها در استخدام شرکت  و اکثر آنها بصورت پیمانی می باشند و پیمانکاران برای کارگران نامشخص هستند و از طریق رابط این کارگران را بکار می گیرند.  حقوق آنها حدودا ۳ ماه است که به تعویق افتاده است و کسی پاسخگوی خواسته های آنها نیست . این کارگران از بیمه اجتماعی محروم هستند و هیچ پاداشتی شامل انها نمی شود و هر از چند گاهی برای گرفتن حقوق خویش با اعتراض و اعتصاب تنها یک ماه از حقوق معوقه به آنها پرداخت می شود.
در حالی که ماه ها از پرداخت حقوق کارگران و پاداش آنها خوداری می کنند. اخیرا رادیو و تلویزیون  دولتی و مقامات حکومتی  دست به تبلیغات گسترده ای زده اند که قرار است حقوق کارگران ۲۰ درصد ویا  بیشتر افزایش یابد. بنابه گفته کارگران هدف از این تبلیغات گسترده و فریبکارانه برای کشاندن کارگران به سوی صندوقهای رای می باشد تا از این طریق شاید به خود و حکومتشان مشروعیت بخشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از اعتصابات و اعتراضات کارگران برای گرفتن حقوق و پاداش خود حمایت می کند و از سازمان جهانی کار و سایر مراجع بین المللی خواستار حمایت از حقوق کارگران در ایران است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
بهمن ماه ۱۳۹۴



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: