۱۳۹۴ بهمن ۲۶, دوشنبه

دو زندانی سیاسی هموطن بلوچ علیرغم اینکه زخمی هستند ۸ ماه است که در سلولهای انفرادی بسر می برند


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  ۲ تن از زندانیان سیاسی  هموطنان بلوچ بیش از ۸ ماه است که در شکنجه گاه های وزارت اطلاعات و زندان مرکزی زاهدان علیرغ اینکه زخمی هستند تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار دارند.
حدودا ۸  ماه پیش نیروهای  اطلاعات سپاه  در مرز میرجاوه  به طرف ۳ تن از جوانان  بلوچ که از مخالفین رژیم ضدبشری ولی فقیه هستند  یورش می برند و با شلیک گلوله آنها را زخمی می کنند و در حالی که زخمی و دچار خونریزی بودند به سلولهای انفرادی  شکنجه گاه   اطلاعات سپاه پاسداران زاهدان منتقل می شوند. آنها علیرغم اینکه زخمی و دچار خونریزی بودند به مدت ۴۳ روز با دست بند و پابند  در سلولهای انفرادی نگهداری می شدند.  ۲ نفر از آنها از زمان دستگیری تا به حال هیچگونه ملاقات و تماس تلفنی با خانواده هایشان نداشتند و خانواده های آنها از محل نگهداری آنها بی اطلاع هستند
زندانی سیاسی  محمد شه بخش ۳۳ ساله  و زندانی سیاسی اسماعیل محمد زهی ۲۳ ساله در منطقه میرجاوه مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار می گیرند و هر دو از ناحیه ران مورد اصابت گلوله قرار می گیرند نفر سوم حیات نوتی زهی از اتباع پاکستان می باشد که همراه با آنها دستگیر می شود . هر سه به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات  زاهدان منتقل می شوند و به مدت ۴۳ روز با دست بند و پابند در سلول انفرادی نگهداری می شدند . علیرغم اینکه ۲ زندانی سیاسی هموطن بلوچ مورد اصابت گلوله  قرار گرفته بودند و دچار خونریزی بودند تحت شکنجه های شدید بازجویان  اطلاعات سپاه ولی فقیه قرار می گیرند و در طی ۴ ماه که در  اطلاعات سپاه بودند مورد شکنجه های وحشیانه قرار گرفتند . سپس آنها را از سلول انفرادی   اطلاعات سپاه  به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل می کنند و در آنجا در سلولهای انفراد ی و بدون درمان زخمهای آنها به حال خود رها شده اند و علیرغم گذشت ۸ ماه هنوز زخم های آنها  بهبود نیافته اند و بازجویان وزارت اطلاعات برای پنهان نگه داشتن آثار شکنجه مانع انتقال آنها به بند عمومی هستند .
۲ زندانی سیاسی فوق از داشتن هرگونه تماس تلفنی ، ملاقات و هواخوری محروم می باشند .
خانواده های آنها از زمان دستگیری تا به حال از وضعیت و شرایط عزیزانشان بی خبر هستند و دائم مورد اذیت و آزار بازجویان  اطلاعات سپاه قرار دارند   .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،  یورش مامورین وزارت اطلاعات با سلاح گرم و مورد اصابت گلوله قرار دادن آنها وعدم درمان آنها و همچنین شکنجه های وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات در طی ۸ ماه گذشته و ممانعت از داشتن هرگونه تماس با خانواده هایشان را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به شکنجه و اعدام و سرکوب خونین مردم ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ برابر با ۱۶ فوریه ۲۰۱۶

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: