۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

تبعید 27 زندانی اهل تسنن از زندان مرکزی سنندج به زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" انتقال 27 زندانی مذهبی اهل تسنن از زندان مرکزی سنندج به زندان گوهردشت کرج.
روز چهارشنبه 30 آذر ماه، 27 زندانی مذهبی اهل تسنن از زندان مرکزی سنندج به بند 10 زندان گوهردشت کرج تبعید شدند.از چند هفته پیش رژیم ولی فقیه علی خامنه ای اقدام به تفکیک مذهبی در زندان گوهردشت کرج نمود و به این منظور سالنی برای نگهداری زندانیان اهل تسنن ایجاد نموده و در حال گسترش آن است و به نظر می آید که قصد دارند سایر زندانیان اهل تسنن از زندانهای مختلف ایران را به این زندان منتقل کنند.
در حال حاضر بیش از 80 زندانی اهل تسنن بدلیل عقاید مذهبی در آنجا نگهداری می شوند.
از طرفی دیگر روز گذشته به یکی از زندانیان اهل تسنن به نام هادی حسینی 29 ساله که نزدیک به 3 سال در بازداشت بسر می برد و اکثر مدت بازداشت خود را در بند 209 زندان اوین بسر برده بود، اعلام گردید که به اعدام محکوم شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تفکیک مذهبی که از مدتی پیش در زندان گوهردشت کرج ایجاد شده است و تمامی هموطنان اهل تسنن را به دلیل اعتقادات مذهبی و سیاسی در آن نگهداری می شوند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
01 دی 1390 برابر با 22 دسامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: