۱۳۹۹ خرداد ۲۵, یکشنبه

درگیریهای خونین و انتقال تعداد زیادی از زندانیان به سلول انفرادی زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» درطی هفته گذشته حداقل در ۲ بند زندان گوهردشت کرج  درگیریهای خونین روی داد و در پی آن تعداد زیادی از زندانیان به سلولهای انفرادی که دارای  شرایط غیر انسانی است منتقل شدند. 

حدودا ۱ هفته پیش در سالنهای ۱۷ و ۱۸  بند ۶  زندان گوهردشت کرج درگیری خونین روی داد که تعدادی از زندانیان زخمی شدند و حداقل ۲ نفر از آنها  که زخمهای عمیق داشتند  به بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شدند و در پی آن تعداد زیادی از زندانیان به سلول انفرادی منتقل شدند.
 اسامی برخی از زندانیان که به سلول انفرادی منتقل شدند به قرار زیر می باشد:
محمد جعفری، علی نجمی، حسین سلامی، شهاب کاظمی، مهدی رشیدی، محمد آزاد، بهمن آزاد، زکی آزاد، محمد غلامی 

همچنین ۳ شب پیش درگیری خونین دیگری  در بند ۱ زندان گوهردشت کرج روی داد که تعدادی از زندانیان در طی این درگیری زخمی شدند و علیرغم اینکه زخم آنها عمیق بود با یک پانسمان ساده آنها را به سلول انفرادی منتقل کردند. 
اسامی برخی از زندانیانی که در پی این درگیری به سلول انفرادی منتقل شدند به عبارت زیر است:
حمید خداد، هادی جزی، عباس توکلی، حسین پنجک، حسین رزاق و ارسلان تاجیک

رئیس زندان  گوهردشت کرج الله کرم عزیزی  و معاون وی بنام قبادی با قرار دادن  گروهای رقیب در یک بند باعث  ایجاد این گونه درگیریهای  خونین می شوند که اکثرا منجر به حذف فیزیکی زندانیان و یا نقض عضو آنها شده و پس از آن تحت عنوان حفظ نظم زندان تعداد زیادی از زندانیان را به سلولهای انفرادی منتقل می کنند و زندانیان در آنجا  تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند.
از جمله شکنجه هایی که بکار برده می شود: به دستها و پاهای زندانیان دست بند و پابند می زنند و زندانی را برای مدت طولانی مورد شکنجه جسمی قرار می دهند. زندانی که با پابند و دست بند است به عمد  به وی اجازه رفتن به  سرویس بهداشتی داده نمی شود و زندانی  ناچار هستند  که در همان سلول انفرادی و در لباسهایش اقدام  به انجام ضرورت خویش کند. همچنین موارد متعدد شکنجه جسمی و روحی و رفتارهای غیر انسانی  علیه زندانی بکار برده می شود.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، قرار دادن گروهای  رقیب در یک بند که منجر به ایجاد درگیریهای خونین توسط رئیس و معاون زندان شده و سرکوب غیر انسانی زندانیان بی دفاع را در پی دارد محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد  در امور ایران و همچنین سایر مراجع بین المللی می خواهد برای پایان دادن به اعمال غیر انسانی و شکنجه زندانیان بی دفاع  در ایران اقدامات لازم علیه این  رژیم اعمال شود. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ برابر با ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰



گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
@hrdai1
telegram me/hrdai
hrdairan@gmail.com
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: