۱۳۹۸ اسفند ۱۸, یکشنبه

ستگیر شدگان آبان ماه در زندان ندامتگاه کرج در معرض خطر جدی ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» دستگیرشدگان آبان ماه در زندان ندامتگاه کرج در کنار زندانیان عادی مبتلا به ویروس کرونا قرار داده شده اند.
ده ها نفر از دستگیر شدگان آبان ماه در سالنهای ۶، ۷ و ۹  زندان ندامتگاه کرج زندانی هستند. تعدادی از زندانیان در سالن ۶ زندان ندامتگاه کرج به ویروس کرونا مبتلا شده اند و حتی یکی از زندانیان در این سالن جان باخته است. یکی از دستگیر شدگان اعتراضات آبانماه به نام بابک مهرانی که از فعالین اینترنتی می باشد و به این اتهام دستگیر شده است همراه با تعدادی دیگر از دستگیر شدگان در این سالن زندانی است و در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارد.
در سالن ۷ زندان ندامتگاه کرج  نیز ۹ زندانی سیاسی از دستگیر شدگان آبان ماه زندانی هستند. اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
۱ـ عباس بالغ ۴۳ ساله ، در تاریخ ۲۵ آبان ماه  کنار شهرداری فردیس دستگیر شد. او چندین هفته در شکنجه گاه های وزارت اطلاعات تحت شدیدترین شکنجه قرار داشت و ۲۷ آذر ماه به زندان ندامتگاه کرج منتقل شد.
۲ـ مجید رحیمی ۴۰ ساله ، محل دستگیری فردیس کرج
۳ـ محمد فراسو ۲۹ ساله 
۴ـ پیمان منصوریان ۵۳ ساله.
دستگیر شدگان آبان ماه در راهروی زندان بدون حداقل امکانات اولیه انسانی قرار داده شده اند و در شرایط حاد جسمی بسر می برند.
تعدادی از دستگیر شدگان اعتراضات آبانماه در سالن ۹ زندان ندامتگاه کرج زندانی می باشند. یکی از آنها زندانی سیاسی سعید ...  می باشد. که بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه او را با شکنجه های قرون وسطایی وفریب ، وادار به اعتراف تلویزیونی علیه خود نمودند که نهایتا آن اعترافات را علیه وی بکار بردند و او را  به حکم سنگین و قرون وسطایی ۷ سال زندان محکوم کردند.
بازجویان اطلاعات ولی فقیه قصد حذف فیزیکی دستگیر شدگان آبان ماه را دارند. آنها به عمد به زندانی منتقل شده اند که تعدادی از زندانیان در آنجا مبتلا به ویروس کرونا می باشند و خطر جدی جان این زندانیان بی دفاع را تهدید می کند. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از دبیر کل  سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق  بشر و سازمان بهداشت جهانی خواهان دخالت فوری برای نجات جان زندانیان بخصوص  زندانیان سیاسی که در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند می باشد. رژیم ولی فقیه علی خامنه ای قصد حذف فیزیکی تمامی زندانیان سیاسی را در زندانهای ایران  دارد.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۱۸ اسفندماه ۹۸ برابر با ۸ مارس ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: