۱۳۹۸ مهر ۷, یکشنبه

شکنجه وحشیانه یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روز یکشنبه یک زندانی که خواهان ابراز مشکلات خود  با مسئولین زندان شده بود مورد ضرب و شتم یک پاسدار بند قرار گرفت و مدتی بیهوش شد.

روز یکشنبه ۷ مهرماه زندانی نجیب نظرزهی ۲۳ ساله که حدودا ۲ سال است که در بند تربیت زندان زاهدان است،  خواهان ابراز مشکلات خود با مسئولین زندان شد . او ابتدا از پاسدار بند مولایی خواست که او را نزد رئیس زندان ببرد تا بتواند مشکلات خویش را با وی  در میان بگذارد. اما به ناگهان با برخورد وحشیانه این پاسداربند مواجه شد این پاسدار بند  با یک شیئ فلزی که در دست داشت بر سر این زندانی بی دفاع کوبید که زندانی نامبرده بیهوش  و همچنین دچار خونریزی از ناحیه سر گردید.
زندانی نجیب نظر زهی پس از مدتی به هوش آمد و پاسدار بند مولایی بجای انتقال این زندانی به بهداری زندان و درمان وی او را به زیر هشت برد  و تا مدت طولانی او را مورد شکنجه وحشیانه قرار داد و این زندانی را تهدید نمود در صورت شکایت از وی او را به بندی که زندانیان خطرناک زندانی هستند منتقل خواهد نمود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه زندانیان بی دفاع در زندانهای ولی فقیه را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از  دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی می خواهد که برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت  پرونده جنایتهای رژیم ولی فقیه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۷ مهر ماه۹۸ برابر با ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: